معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان گفت: در سال گذشته 12 پایگاه نظارت و کنترل در مناطق حفاظت شده استان کردستان احداث شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، محمودی اظهار داشت: در سفر دوم هیئت دولت به استان ساخت 12 پاسگاه محیط‌ بانی با توجه به افزایش مناطق حفاظت شده برای کردستان به تصویب رسید که هفت پاسگاه هم ‌اکنون آماده بهره ‌برداری است.
وی افزود: خوشبختانه با بهره‌ برداری از 12 پاسگاه عنوان شده تعداد پاسگاه های محیط‌بانی استان به 16 پاسگاه ارتقا پیدا کرده است.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان بیان کرد: به جزء پاسگاه های موجود در استان 3 کانکس در شهرستان های بیجار و قروه برای حفاظت و حراست از محیط زیست در کنار پاسگاه ها به طور شبانه روز فعالیت دارند.
محمودی با تاکید بر اینکه پایه و اساس حفاظت وجود نیروهای حفاظت کننده است، یادآور شد: از دیگر دلایل تخریب تنوع زیستی نبود امکانات و تجهیزات برای حفظ تنوع‌ زیستی است و انتظار می رود در جذب نیروهای حفاظتی گام های اساسی برداشته شود.
وی ادامه داد: با ارتقای مناطق و زیستگاه های استان به مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع قدم اساسی در حفظ گونه های گیاهی و جانوری استان برداشته شده است.
معاون نظارت و پایش اداره ‌کل محیط زیست کردستان با بیان اینکه انقراض گونه ها از زمان های قدیم همواره بوده است، گفت: عوامل ایجاد انقراض گونه ها اعم از گیاهی و جانوری در زمان قدیم با حال حاضر متفاوت است.
محمودی اظهار داشت: شرایط اقلیمی در زمان‌های گذشته بیشتر عامل انقراض گونه ها بوده است ولی اکنون انسان با استفاده نادرست و بی رویه از طبیعت و محیط موجب انقراض گونه های گیاهی و جانوری شده است.
وی با اشاره به اینکه فصل بهار فصل زاد و ولد گونه های گیاهی و جانوری است، افزود: تعرض به زیستگاه ها و گیاهان در این فصل نسل گونه های گیاهی و جانوری را در سال های آینده به خطر می اندازد و موجب انقراض نسل آنها می شود.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان با بیان این مطلب که روند رو به رشد سرانه مصرف از طبیعت در فصل بهار تهدید کننده است، گفت: نیاز با فرهنگ سازی مناسب و تعامل با محیط زیست زمینه را برای گسترش گونه های گیاهی هموار سازیم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.