پزشکان به والدين هشدار مي‌دهند تا مواظب دوچرخه‌سواري کودکان خود به ويژه در مکان‌هاي خطرناک باشند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ از جمله مکان‌هاي بسيار خطرناک براي دوچرخه‌سواري لبه نرده‌ها در بالکن و به ويژه در پشت بام‌ها و مناطق بدون حفاظ است.

گفتني است در اين مکان‌ها حتي داشتن کلاه ايمني و زانو بند هم فايده‌اي ندارد و کودک ممکن است دچار آسيب‌ديدگي‌هاي شديد شود که حتي منجر به صدمات دائمي در او مي شود.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند که کودکان خردسال براي دوچرخه‌سواري مي‌بايست در حضور والدين خود اين کار را انجام دهند و از دوچرخه‌سواري در مکان‌هايي با سراشيبي تند و سطوحي که لبه‌هاي تيز دارند جدا بپرهيزند و در عين حال حتي استفاده از کلاه ايمني، چانه‌بند، آرنج بند و زانو بند را مدنظر داشته باشند.

والدين مي‌بايست قبل از استفاده از دوچرخه‌ توسط کودک ابتدا خود وسيله را به دقت کنترل و بازرسي نمايند و ايرادات آن را به طور کامل بر طرف کنند و آنگاه اجازه ي بازي به کودک بدهند.

در صورتي که سانحه‌اي براي کودک رخ داد که منجر به جراحت و خونريزي شد والدين کودک را مواخذه نکنند و محل جراحت را با آب شستشو داده و موضع را ضد عفوني کنند و چنانچه محيط خاک آلود بود حتما کودک را نزد پزشک براي معايناب بيشتر و جلوگيري از بروز بيماري کزاز ببرند.
نکته:چنانچه صدمه به سر و گردن کودک وارد شده بود، موضع را حرکت ندهيد و تنها با مرکز فوريت‌هاي پزشکي تماس بگيريد و البته سطح هوشياري کودک را به دقت کنترل نماييد.

 

برچسب ها: کودک ، دوچرخه ، بالکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار