مردم لبنان سيزدهمين سالگرد خروج مفتضحانه نيروهاي صهيونيستي را از جنوب لبنان و پيروزي حزب الله جشن مي گيرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ در بيست و دوم ماه مه سال دوهزار، عقب نشيني نيروهاي اشغالگر اسرائيلي از جنوب لبنان آغاز شد. نيروهاي اسرائيلي منطقه بقاع غربي را حدود دو دهه در اشغال خود داشتند. نيروهاي اسرائيلي در حالي مجبور شدند در مدت سه روز از جنوب لبنان عقب نشيني کنند که زير آتش نيروهاي حزب الله قرار داشتند.

سليمان فرانژيه از اعضاي مسيحي پارلمان لبنان در مراسمي که در دانشگاه دولتي لبنان برگزار شد گفت ما تاکيد مي کنيم امروز ما با مقاومت هستيم. ما سال گذشته نيز همراه مقاومت بوديم و صد سال ديگر نيز با مقاومت خواهيم بود و مقاومت هميشه پيروز است. روحانيون لبناني و ديگر کشورهاي عرب در مراسمي که به همين منظور برگزار شده بود تاکيد کردند آزادي جنوب لبنان با وحدت مردم حاصل شد. 

محمد موعد عضو اتحاديه روحانيون مسلمان گفت اين پيروزي براي همه مسلمانان و همه انسانهاي آزاده در سراسر جهان است. با وجود اختلافات و تفرقه اي که وجود دارد، هنوز بسياري از مردم در حمايت از مقاومت اتحاد دارند.حسين قبريس عضو اتحاديه روحانيون مسلمان گفت آزادي جنوب لبنان از دست صهيونيستها، پيروزي بزرگي براي مردم لبنان بود. 

جشن پيروزي سال دوهزار از نظر لبنانيها ثمره سالها مقاومت مردمي عليه اشغالگري اسرائيل بود که از سال هزار و نهصد و هفتاد و هشت شروع شد. مبارزات نيروهاي حزب الله عليه اشغالگران اسرائيلي فشار زيادي  بر مقامات اسرائيل وارد مي کرد و در نهايت آنها را به عقب نشيني از لبنان مجبور کرد. پيروزي حزب الله بر نيروهاي اسرائيلي سبب شد اين تصور غلط که ارتش اسرائيل شکست ناپذير است، از اذهان پاک شود. 

برچسب ها: لبنان ، خروج ، صهیونیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار