مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با 14 کشته در تعطیلات نوروزی در جمع سه استان پایین جدول ارائه شده از سوی مسئولان کشوری قرار گرفت.

بهزاد ولیزاده امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل گفت:‌ ما در تعطیلات نوروزی امسال شاهد کشته شدن 14 نفر در حوادث رانندگی بودیم که یک کاهش 17.5 درصدی را در این مدت شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی 25 اسفند ماه سال 91 تا 15 فروردین ماه امسال، در استان 14 نفر به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته با آمار 17 نفر فوتی 5/17 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همچنین افزود: بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی نوروز امسال در استان با 11 مورد در جاده‌های برون شهری اتفاق افتاده است و در حوزه‌های درون شهری یک مورد و در جاده‌های روستائی شاهد دو مورد کشته بوده‌ایم.

ولیزاده تصریح کرد: براساس آمارهای اعلامی از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور، در کل کشور یک‌هزار و 227 نفر به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 2.4 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: بیشترین تعداد مرگ‌های تصادفات نوروزی با 137 مورد در استان فارس روی داده و پس از این استان، استان‌های خراسان رضوی با 92 و تهران با 81 کشته دارای بیشترین تلفات ناشی از تصادفات نوروزی بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل در ادامه افزود: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با 9، ایلام با 11 و اردبیل با 14 کشته استان‌های دارای کمترین تعداد مرگ‌های ناشی از تصادفات نوروزی بودند./ب

برچسب ها: اردبیل ، مرگ ، و ، میرهای ، جاده ، ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.