دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از برنامه ساخت شهر تکنولوژی در حومه تهران که یکی از شهرکهای آن مربوط به "نانو" خواهد بود خبر داد.

 دبیر ستاد توسعه نانو در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:طی 12 سال گذشته با سرمایه گذاری وسیعی  که در تولید علم انجام شده است امروز شاهد ثبت طرحهای اختراعی با فناوری های نوینی در تمام حوزه ها هستیم که با ایجاد شهرک صنعتی نانو به زودی می توانیم نقطه اوج فعالیت نانو در کشور باشیم.

دکتر سعید سرکار با بیان این که فقط 12 سال دیگر فرصت باقیست تا به اهداف افق 1404 برسیم افزود: برای تولید ثروت واقتصاد مبتنی بر دانش باید محیط رشد مناسب را ایجاد کنیم تا بتوانیم با تجاری سازی طرح های علمی در فرصت باقیمانده به بخشی از اهداف کشور  و سند چشم انداز 20 ساله برسیم.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوی نانو با اشاره به رتبه یک کشور چینی در تکنولوژی نانو گفت: در نزدیکی یکی از شهرهای چینی یک شهر بزرگ تکنولوژی وجود دارد که در آن یک شهرک صنعتی نانو وجود د ارد که با وجود 15 دانشگاه و انتقال همه کمپانی ها به آنجا برنامه ریزی کرده اند که طی 2 سال 20 هزار شرکت نانویی در آنجا داشته باشد.

 وی تصریح کرد: با مذاکرات انجام شده با سازمان شهرک های صنعتی و وزارتخانه های مرتبط به زودی در منطقه شهریار تهران کلنگ احداث شهرک صنعتی نانو زده خواهد شد تا برای رقابت با کشورهای توسعه یافته چیزی کم نداشته باشیم./ع2
برچسب ها: نانو ، علمی ، تکنولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار