عضو انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران گفت: در حال حاضر رهایی از اقتصاد نفتی تنها با اقتصاد بدون وزن میسر است.


نوید کمالی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: با اطلاعات محورشدن اقتصاد، فرصت استفاده و بهره‌گیری از منابع اقتصادی جهان به وجود آمده و از تجربه کشورهای پیشرو در این زمینه استفاده و از خدمات مناسب با زمان کمتر و سود بیشتر استفاده می‌شود.

این محقق و پژوهشگر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: خوشبختانه مفهوم Globalization یا جهانی‌شدن و رشد روزافزون فناوری‌های نوظهور و افزایش تصاعدی ارتباطات و همچنین ویژگی تعاملات اجتماعی در طول دو قرن اخیر به تدریج مدل­ها و الگوهای مدیریتی موجود به‌­ویژه در سطح کلان را با چالش و ناکارآمدی مواجه کرده و ضرورت تجدید نظر در چارچوب­ها و ساختارهای کلان گذشته را در سطح جهانی دو چندان کرده است.

وی یادآور شد: رشد ICT زمینه‌ساز انفجار اطلاعات گشته است اما حال این وظیفه محققان و پژوهشگران است که این انفجار را تبدیل به انفجار دانش نمایند زیرا اطلاعات خام به تنهایی کاربری مفیدی در راستای توسعه و پیشرفت ندارند.

وی متذکر شد: میان کشورهای صنعتی و کشورهای در حال توسعه به لحاظ کیفیت آموزش و تحصیلات افراد در تمام مقاطع اختلافات فاحشی وجود دارد، بنابراین تفاوت نابرابری درآمد را نه تنها میان کشورها بلکه در درون یک کشور نیز تشدید می‌کند زیرا توجه به توسعه علمی و بهره‌گیری از توان ICT در راستای ایجاد فرصت‌های علمی از مهم‌ترین دغدغه‌های جهانی است.

مشاور فناوری اطلاعات بخشدار مرکزی شهرستان بجستان گفت: زیربنای اطلاعاتی مدرن می‌تواند عاملی نیرومندی در توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و محروم باشد.

وی یادآور شد: در طرح توسعه مناطق کمتر توسعه یافته با نظر به این واقعیت و حقیقت ما طرح روستاهای الکترونیکی و روستاهای هوشمند را برای نخستین‌بار در خاورمیانه در راستای تحقق جوامع دانش محور روستایی باز تعریف کردیم که خوشبختانه تا به این مرحله با موفقیت روبه‌رو بوده‌ایم و طرح پایلوت این پروژه در روستای الکترونیک خراسان‌رضوی کلید خورده است.

کمالی ابراز خرسندی کرد: با حرکت در مسیر گفتمان رهبری در حوزه پیشرفت و توسعه ملی ما شاهد خود باوری در بین جوانان و دانش‌پژوهان حتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هستیم که این خود امید بخش تحقق آرمان‌های سند چشم انداز افق 1404 است.

کمالی ادامه داد: برای نخستین‌بار در کشور در قالب مرکز آموزش و تحقیقات توسعه پایدار روستایی نخستین دوره حفاظت از محیط زیست روستایی با محوریت نقش زنان روستایی در حفظ محیط زیست در روستای زین آباد با استقبال پور شور بانوان خردمند این روستا مواجه شد که امیدواریم این روند با ابعاد گسترده‌تری در حوزه‌های گوناگون فرهنگی و اقتصادی ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای تابستان 92 برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی متعددی از جمله جشنواره‌های کتاب‌خوانی برای نخستین‌بار در حوزه توسعه روستایی ویژه ساکنان روستاهای تدوین شده است که امیدواریم اطلاع‌رسانی‌های لازم در این حوزه انجام پذیرد.

برچسب ها: عضو ، انجمن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.