"نوام چامسکي" فيلسوف، زبان شناس، منتقد و نويسنده صدکتاب گفت: آمريکا مسئول همه شرارت ها از جمله بمب گذاري هاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي، "نوام چامسکي" گفت: پليس پس از انفجارهاي بوستون منطقه را تبديل منطقه نظامي کرد تا مظنون را پيدا کند اما  به نظر مي رسد يک شهروند پس از رفع مقررات منع آمدو شد  مظنون را پيدا کرد. دو روز بعد از انفجارهاي بوستون،هواپيماهاي بدون خلبان آمريکا يمن را بمباران کردند اما ما از اين موضوع مطلع نبوديم .يک جوان روستايي  از يمن که آسيب ديده بود در سنا در اين زمينه شهادت داد.آنچه که اين جوان گفته بود بسيار جالب بود.وي گفت هواپيماهاي بدون خلبان ابزار تروريستي هستند.حمله هواپيماهاي بدون خلبان باعث مي شود افرادي در خيابان کشته و زخمي شوندو اين واقعا ابزار تروريستي است.

اين جوان گفته است گروه جهادي سالها تلاش کرده اند تا مردم اين روستا عليه آمريکايي ها شوندکه موفق نشدند اما يک حمله هواپيماي بدون خلبان آمريکا همه اين روستاييان را عليه آمريکا کرد.شايد صدها نفر براي انتقام به گروه تروريستي بپيوندند. بنابراين هواپيماهاي بدون خلبان ماشين ايجاد تروريست ها هستند.

نوام چامسکي گفت : براساس اصولي که متعلق به هشتصد سال قبل است، افراد با هر بهانه ي نمي توانند بدون محاکمه  مجازات شوند. اين مجازات هاي بدون محاکمه پيامدهاي جدي دارد. معروف ترين مجازات بدون محاکمه ماجراي کشته شدن بن لادن است.گروه عمليات ويژه به پاکستان يورش بردندو بن لادن را در حالي که بدون دفاع و در کنار همسر خود بود، گرفتند و کشتند و جسد وي را به اقيانوس انداختند.

"چامسکي" گفت: دادگاه نورنبرگ 70 سال پيش به وجود آمد.اين دادگاه بخشي از گروه نظارت بر قوانين بين الملل است و تهاجم را جرم بزرگ بين المللي معرفي کرده است. ما مسئول همه شرارت ها مانند بمب گذاري هستيم. درگيري در سوريه اکنون در حال گسترش به همه منطقه است.اين بخشي از شرارت هايي است که ما مسئول آن هستيم.

وي گفت: هيچ قدرت بزرگ به شرارت هاي خود توجه ندارد. تا يک کشور شکست نخورد، مانند شکستي که آلمان در جنگ جهاني دوم خورد، نمي تواند متوجه شرارت هاي خود شود. افرين ريوس مونت ديکتاتور گواتمالا به اتهام نسل کشي  محاکمه شد اما آمريکا که در اين نسل کشي نقش داشت از روند محاکمه کنار گذاشته شده بودکه سرانجام امروز از نقش آمريکا نيز صحبت شد و اين خبر خوبي براي من بود.ديوان بين المللي کيفري سياهپوستان آفريقايي را محاکمه مي کندو دوست ندارد غربي ها محاکمه شوند. بوش و بلر به خاطر حمله به عراق محاکمه نشدند. جنايتي بدتر از حمله به عراق وجود ندارد. قانوني در آمريکا است که به رئيس جمهور اجازه مي دهد براي نجات هر شهروند آمريکايي در لاهه از زور استفاده کند.

"چامسکي" گفت: همانطور که خبرنگار نظامي وال استريت ژورنال گفته است تکنيک بوش اين بود که افراد را بازداشت وشکنجه کند اما تکنيک اوباما بهتر شده است وفقط آنها را مي کشد.نظرسنجي اخير از افکار عمومي جهان عرب نشان مي دهد که آنها ايران را خطرناک نمي دانند و  ياخطر ايران را بسيار کم تلقي مي کنند اما آمريکا را خطرجدي مي دانند.مردم مصر ، عراق ويمن بزرگ ترين خطر را  آمريکا مي پندارند. پرسش اين است، چرا اين کشورها آمريکا را بزرگترين تهديد مي دانند.

نوام چامسکي گفت: قانون دفاع ملي در آمريکا فراتر از دادگاه است و اجازه بازداشت شهروندان آمريکايي را بدون محاکمه مي دهد. اين نقض اصول هشتصد ساله است.در فهرست افراد تروريست تجديد نظر نمي شود. اسم نلسون ماندلا تا همين سه يا چهار سال پيش در فهرست اسامي تروريست ها بود.علتش اين بود که  دولت ريگان از رژيم آپارتايد در آفريقاي جنوبي حمايت مي کرد و به اين ترتيب کنگره ملي آفريقا در فهرست گروه تروريستي در جهان قرار گرفت. البته در سال 1982 زماني که عراق به ايران حمله کرد، آمريکا از عراق حمايت کردو صدام حسين از فهرست تروريست ها خارج شد. در سياست کشتن افراد به جاي بازداشت و شکنجه، به مردم گفته شود که اين افراد در نظر داشتند به شما صدمه بزنند.آمريکا مدتهاست به خاطر اين مسئله در هراس است. ما به خيال اين که برخي از افراد مي خواهند به ما صدمه بزنند در حال کشتن آنها هستيم.

وي گفت: در جامعه آزاد تبليغات نيز بسيار پيشرفته شده است. آنها درک مي کنند که مردم آزادي بيشتر مي خواهندو نمي توان به زور بر آنها کنترل داشت به همين جهت به تبليغات روي آوردند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار