"جين عزيز" در مقاله اي با اذعان به پيشرفت هاي ارتش سوريه در پيشروي در ناحيه "القصير" اين منطقه را ناحيه اي کليدي براي پيروزي در نبرد نهايي با تروريست ها مي داند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المانيتور ؛ نويسنده با اذعان به پيروزي هاي اخير ارتش سوريه در مقابله با تروريست هاي سوري در ناحيه "القصير" سوريه مي نويسد "حمله اخير نيروهاي ارتش دولتي سوريه عليه تروريست هاي سوري در ناحيه "القصير" آن کشور واقع در حومه "حمص" با موفقيت هاي زيادي همراه بوده است. قصير ناحيه اي استراتژيک است و اعمال کنترل بر آن اهميت زيادي دارد. روز دوشنبه هفته جاري گزارشاتي مبني بر ورود نيروهاي ارتش سوريه به قصير منتشر شد که نشان مي داد آنان موفق شده اند کنترل جاده هاي اصلي آن منطقه را در اختيار گيرند. نظاميان سوري از اين طريق توانسته اند کنترل نيمي از شهر قصير را در اختيار گيرند که پيش از آن توسط تروريست هاي سوري اشغال شده بود." 

نويسنده در ادامه به تاثير بحران سوريه بر لبنان مي پردازد و مي افزايد "با پيشرفت نيروهاي دولتي در قصير سوريه درگيري ها در "طرابلس" لبنان نيز در گرفته است. علويان لبنان نيز از گسترش دامنه بحران سوريه به داخل خاک لبنان و ورود احتمالي تروريست هاي داخل سوريه به درون مرزهاي لبنان با آن کشور نگران هستند." 

تحليلگر "المانيتور" اذعان مي کند که بازپس گيري کنترل شهر "القصير" توسط نظاميان ارتش سوريه موجب مي شود تا روند حرکت نظاميان ارتش سوريه پيشرفت قابل توجهي داشته باشد و در اين باره مي افزايد "شواهد نشان مي دهند که بازپس گيري کنترل ناحيه "القصير" توسط نظاميان ارتش دولتي سوريه موجب خواهد شد تا آنان کنترل تمامي مناطق شمال سوريه را در آينده نزديک در اختيار گيرند. وضعيت در مرزهاي لبنان و سوريه بسيار اضطراري است. از سوي تروريست هاي سوري سعي مي کنند از خاک لبنان براي ورود به سوريه استفاده نمايند و از سوي ديگر نيروهاي ارتش لبنان و رزمندگان جنبش "حزب الله" لبنان در مرز لبنان با سوريه در شرق آن کشور مستقر شده اند. نيروهاي دولتي ارتش سوريه در صورت پيروزي در پاکسازي ناحيه "القصير" از وجود تروريست هاي سوري احتمالا موفق خواهند شد تا در نواحي مرزي با لبنان نيز اين نيروها را نابود سازند." 

نويسنده با اذعان به کليدي بودن موقعيت ناحيه "القصير" سوريه مي افزايد"ناحيه "القصير" کليدي ترين مسير براي ورود به شهرهاي ديگر است که اکنون نيروهاي ارتش دولتي سوريه موفق شده اند تا در آنجا پيشروي کنند. در واقع در اختيار گيري کنترل قصير به معناي دسترسي به نواحي عمده علوي نشين سوريه نزديک به شهر دمشق از سويي و دسترسي به شهر "حلب" و حومه سني نشين آن خواهد بود. نيروهاي ارتش دولتي سوريه با بازپس گيري کنترل شهر القصير مي توانند به دو منطقه کليدي ديگر دست يابند. نخستين منطقه "برزه" است که در شمال شرقي دمشق قرار دارد. در اختيار گيري کنترل شهر "برزه" توسط دولت سوريه راه را براي دسترسي به کل مناطق شرقي و شمالي حومه دمشق مي گشايد. باز پس گيري شهر برزه توسط نيروهاي نظامي دولتي مي تواند باعث در اختيار گيري مجدد کنترل مناطق شرقي حومه دمشق شود مي تواند امکان بازپس گيري نواحي "عربين"، "دوما"، "زملکا" و "حرستا" را نيز براي نيروهاي ارتش سوريه فراهم سازد. همچنين در اختيارگيري اين مناطق راه را براي اعمال کنترل ارتش سوريه بر مناطق حومه دمشق از جمله "جوبر" نيز هموار مي سازد که در غرب منطقه برزه قرار دارد."
 
نويسنده به دومين منطقه استراتژيک که در صورت بازپس گيري شهر القصير توسط نيروهاي دولتي سوريه مي تواند مورد توجه قرار گيرد نيز اشاره مي کند و مي افزايد "دومين ناحيه اي که احتمالا پس از بازپس گيري کنترل شهر القصير سوريه توسط نيروهاي دولتي ارتش سوريه مي تواند به صحنه نبرد نيروهاي دولتي و تروريست هاي سوري تبديل شود منطقه "يبرود" در شمال دمشق است که ميان پايتخت سوريه و شهر القصير واقع شده است. يبرود آخرين پايگاه تروريست هاي سوري است. اعمال کنترل نظاميان سوريه بر اين بخش مي تواند باعث تسهيل امکان دسترسي آنان به مرز لبنان با سوريه و نابودي تروريست هاي سوري شود." 

برچسب ها: ارتش ، سوریه ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار