معاون برنامه‌ريزي صنعت، معدن و تجارت گفت: به زودي ستاد برنامه راهبردي در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکيل مي‌شود.

سيد عليرضا شجاعي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به ماده 150 قانون برنامه پنجم توسعه گفت: بر اساس اين قانون وزارت صنايع و معادن موظف شد که به منظور تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله در قالب تدوين راهبرد توسعه صنعتي و معدني با هماهنگي معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي در زير بخش‌هاي برگزيده صنعت و معدن در جهت تحقق هدف رشد توليد صنعتي و معدني با رعايت شش محوري که در اين برنامه قيد شده، تلاش کند تا نرخ رشد ارزش افزوده بخش صنعت و معدن افزايش يابد.

وي با تاکيد بر اين که به زودي ستاد برنامه راهبردي در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکيل مي‌شود، ادامه داد: اين ستاد در چارچوب برنامه راهبردي صنعت، معدن و تجارت که چندي پيش از سوي رئيس جمهوري رونمايي شد نسبت به نهايي‌سازي اسناد اين برنامه و تهيه پيش‌نويس و دستورالعمل‌هاي لازم آن و سير مراحل تصويب ان اقدام مي‌کند.

معاون برنامه‌ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: موضوعاتي همچون آموزش و فرهنگ‌سازي برنامه راهبردي، مديريت منابع انساني، مديريت راهبردي، اجراي پروژه‌هاي زير ساختي و هماهنگي بين بخش‌ها و تعامل با ساير ذينفعان از جمله اقداماتي است که اين ستاد پيگيري خواهد کرد.

به گفته شجاعي، اصلاح فرآيندها و ساختار سازماني وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز منطبق با موضوع ادغام و برنامه راهبردي طراحي خواهد شد./س
برچسب ها: صنایع ، اهداف ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار