نخستين جشنواره ملي هفته معدن اول خرداد ماه سال 92 در سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات‌معدني كشور برگزار مي‌شود.

به  گزارش  گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از «شاتا» از سازمان زمين شناسي، نايب رييس خانه معدن ايران گفت: تبيين جايگاه و نقش واقعي معدن و صنايع‌معدني در اقتصاد و توسعه پايدار كشور از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره است.

محمدرضا بهرامن، با بيان اينكه معدن بهترين جايگزين براي اقتصاد نفتي است، افزود: استانداردسازي فرايند انتخاب بهترين‌هاي معدن و صنايع معدني، تجليل از نخبگان معدني، يكپارچه‌سازي توان مديريتي كارشناسان داخلي و حركت به سمت خودكفايي در بخش معدن و صنايع‌معدني نيز از ديگر اهداف جشنواره عنوان شده است.

وي ادامه داد: بررسي و تبادل‌نظر در خصوص مهم‌ترين چالش‌هاي بخش معدن و صنايع‌معدني، ثبت تجارب و مشكلات اين بخش و همچنين دستيابي به راهكارهاي اجرايي و ارايه توصيه‌ها به مراجع تصميم‌گيري و اجرايي، مديران ارشد و كارشناسان نيز ديگر اهداف اين جشنواره به شمار مي‌رود.

نايب رييس خانه معدن ايران با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي و همچنين اهميت نيروي انساني ماهر در پيشبرد امور معادن گفت: تجليل از 4 استاد و 4 دانشجوي نمونه رشته مهندسي معدن، 4 دانشگاه، تقدير از 3 كارگر نمونه بخش خصوصي به انتخاب خانه معدن ايران و 3 كارگر نمونه نمونه به انتخاب ايميدرو و شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران از ديگر برنامه‌هاي نخستين جشنواره ملي هفته معدن است.

يادآور مي‌شود؛ در برگزاري نخستين جشنواره ملي معدن دستگاه‌هايي از جمله سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات‌معدني كشور، معاونت امور معدن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت، ايميدرو، شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران، شركت ملي صنايع مس ايران، خانه معدن ايران، شبكه معدن ايران، سازمان نظام مهندسي معدن و برخي از دانشگاه‌ها و همچنين تعدادي انجمن‌هاي غيردولتي همكاري دارند./س
برچسب ها: نخستین ، جشنواره ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار