مدير عامل سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني درتوسعه اكتشاف با بهره گيري از روش جديد ژئوفيزيك هوايي خبر داد و افزود: امسال سرمايه گذاري 170 ميليارد توماني به منظور توسعه اين روش در برنامه سازمان داريم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد تقي كره اي امروز در نشست خبري به مناسبت آغاز هفته معدن گفت: توسعه سرمايه گذاري در بخش اكتشاف و استفاده از روش هاي نوين امري ضروري در جهت ارتقاي بخش معدن و صنايع معدني است.

وي با اشاره به اينكه روش ژئوفيزيك هوايي از پيشرفته ترين روش هاي شناسايي محدوده هاي اكتشافي در دنيا است اظهار داشت: طبق برنامه ريزي انجام شده كل كشور در مدت زمان 5 سال تحت پوشش اين روش شناسايي هوايي قرار مي گيرد.

كره اي ادامه داد:‌هم اكنون اين روش با سه فروند بالگرد و سه سري دستگاه هاي شناسايي در مناطق اولويت دار كشور در حال انجام است و تا يك ماه ديگر با يك فروند هواپيما كه پيشرفته ترين روش حال حاضر است انجام خواهد گرفت.

اين مقام مسئول همچنين با اعلام خبرهاي خوش در خصوص توسعه اين روش دركشور گفت: با اعمال محدوديت هاي جهاني در ارايه دستگاه هاي مورد نياز اين روش خوشبختانه هم اكنون بسياري از اين تجهيزات در كشور داخلي سازي شده اند.

وي تصريح كرد: تا كنون 200هزار كيلومترخطي از اولويت اوليه دو ميليون كيلومتر خطي تعيين شده به اين روش شناسايي شدند و با به كارگيري دستگاه و هواپيماهاي جديد اين ميزان شناسايي افزايش خواهد يافت

وي با بيان اينكه سرمايه گذاري 170 ميليارد توماني براي توسعه اين روش درسال جاري از برنامه هاي سازمان است خاطر نشان كرد: بخش خصوصي علاقه زيادي به حضور و سرمايه گذاري در حوزه اكتشاف دارد و سهم زيادي از اين مبلغ از طريق سرمايه فعالن بخش خصوصي تامين خواهد شد.

كره اي بودجه سال جاري سازمان را حدود 47 ميليارد تومان اعلام كرد و افزود:‌ به زودي وزير صنعت معدن و تجارت خبرهاي خوشي را در حوزه معدن اعلام مي كند كه توسعه اين بخش ها به همراه خواهد داشت./مح

برچسب ها: زمین شناسی ، اکتشاف ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار