امروزه بهره وری در عرصه اقتصاد جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. انگیزه های اقتصادی در همه بخش ها باید به سمت بهره وری هدایت شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان این‌که در ارتقاء و افزایش بهره‌وری بخش های مختلف اقتصادی، سطوح خرد و کلان باید با هم دیده شود، گفت: وقتی بهره وری افزایش می یابد، تولید ناخالص ملی سریع تر از رشد عوامل تولید افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، بهره وری پایین موجب شکل گیری تورم بیشتر، نرخ رشد اقتصادی پایین تر و افزایش بیکاری در جامعه می شود .

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: از سوی دیگر منافع و مزایای به دست آمده از بهره وری، به بالارفتن سطح استاندارد زندگی افراد جامعه منجر خواهد شد.

نهاوندیان با تاکید بر این‌که اگر انتظار داریم بنگاه ها در سطح وسیع ، بهره ورشوند، باید در نگاه کلان مسائل اقتصادی کشور، به ساختارها وسیاست ها توجه ویژه شود، گفت: آنطور که آمارها نشان می‌دهد کشورهای توسعه یافته حدود 50 درصد از رشد تولید خود را از ارتقای بهره وری به دست آورده‌اند و این در حالی است که این شاخص هنوز در ایران آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته و هنوز جایگاه قابل قبولی ندارد.

وی با بیان اینکه تشویق بنگاه ها برای استفاده از مشاوره مدیریت، یکی از راه های افزایش بهره وری است، افزود: روش سنتی مالک و مدیر را باید کنار بگذاریم و مدیریت حرفه ای داشته باشیم./عب
برچسب ها: صنعت ، بازرگانی ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار