رئيس اتاق ايران؛

شرايط کنوني مناسب براي رشد هزينه هاي دولت نيست

رئيس اتاق ايران از رشد هزينه هاي دولت در لايحه بودجه سال 92 انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محمد نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن ايران با بيان مطلب بالا در آخرين جلسه هيئت نمايندگان اتاق ايران، در سال 91 گفت: شرايط امروز شرايطي نيست که بودجه دولت را افزايش دهيم چرا که اگر قرار باشد رونقي حاصل شود، خزانه دولت هم به مدد اين رونق پر مي شود.

وي افزود: متاسفانه در لايحه بودجه سال 92 شاهد رشد 67.2 درصدي هزينه هاي دولت در مقايسه با عملکرد بودجه سال 91 هستيم.

وي با اشاره به اينکه اگر قرار باشد خزانه را با درآمدهاي مالياتي پر کنيم، بدون توجه به بحث رونق در اقتصاد، شيپور را از سر گشاد آن نواختيم، اظهار داشت: نگاه ايجاد رونق در بنگاه هاي اقتصادي، بايد جايگزين نگرش اداره بنگاه اقتصادي شود.

وي ادامه داد: با توجه به شعار امسال که شعار حمايت از توليد، کار و سرمايه ايراني بود، اميدواريم در سال آينده نيز با تاکيد بر اين رويکرد، زمينه تحقق توسعه توليد ملي فراهم شود.

نهاونديان همچنين با اشاره به اينکه بخش خصوصي کشور در مقابله با دشواري ها و فشارهاي خارجي سال 91 کاملا پيش قدم بود، اظهار داشت: بخش خصوصي توانست با دوبرابر کردن مقاومت خود، طرح اقتصادي کشور را با موفقيت در سال 91 بچرخاند.

وي ادامه داد: اتاق ايران اين افتخار را دارد که تمامي وظايف خود را انجام داده و با برخورد مثبت و دورانديشانه در مقابله با روزمرگي ها از رويکرد راهبردي خود غافل نشده است.

نهاونديان با اشاره به اينکه يکسال اتاق مقدمات ايجاد بزرگترين بانک حقوق اقتصادي را فراهم کرد، اظهار داشت: با آسان شدن مقدمات تشکيل اين بانک، تشکيل جلسه کميته ماده 76 را نيز هفته گذشته شاهد بوديم./عب
برچسب ها: هزینه ، دولت ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار