نشست بررسی همکاری های مشترک اقتصادی اصفهان و اقلیم کردستان عراق با حضور معاون دبیر کل اتحادیه اقلیم کردستان و رییس اتاق بازرگانی ایران در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در این نشست رییس اتاق بازرگانی ایران گفت:برای عمیق کردن پیوند اقتصادی بین ایران و اقلیم کردستان نباید به تجارت و صادرات بسنده کرد باید دست به سرمایه گذاری مشترک با همکاری مهندسان و کارگران ایرانی و عراقی زد.
نهاوندیان افزود: اصفهان و استان های دیگر ایران برنامه های توسعه و توانای های خود را بدون هیچ منتی در اختیار کردستان عراق قرار می دهد.
معاون دبیر کل اتحادیه اقلیم کردستان نیز ضمن تشکر از دعوت استاندار، اصفهان را شهری زیبا با تاریخی عمیق توصیف کرد و افزود: همیشه ما تمدن را در غرب می دانیم در حالی که تمدن و پیشرفت در شرق و کنار ماست.
دکتر برهم احمد افزود: ایران و کردستان دارای مشترکات زیادی هستند و محیط برخورد مناسب با شرکت های خارجی در کردستان عراق موجب سرمایه گذاری زیادی در این اقلیم شده است چرا که کردستان دروازه ورود به عراق است پس شرکت های صنعتی می توانند به دور از پیچیدگی ها با احداث کارخانه به مشارکت در آنجا بپردازند.
همچنین در این نشست رجالی عضو اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کارخانه سیمان در سلیمانیه با سرمایه گذاری مشترک 240میلیون دلار به بهره برداری رسید است گفت: برای ایجاد بانک مشترک بین تجار ایرانی و عراقی نیز تلاش می شود/س  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.