مرور رویدادهای تماشایی بوندس‌لیگا در فصلي که گذشت خالي از لطف نيست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،

بایرن مونیخ و کسب بیست و سومین قهرمانی
باشگاه پرآوازه بایرن مونیخ توانست برای بیست و سومین بار قهرمان بوندس‌لیگا شود، آن‌هم شش هفته مانده به پایان فصل. مونیخی‌ها در ۳۴ بازی ۹۱ امتیاز کسب کردند و با این حساب رکوردی تازه بر جای گذاشتند. بوروسیا دورتموند، قهرمان فصل پیش با ۶۶ امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

موفقیت بایرن مونیخ در شکار ستارگان
در فصلی که گذشت، خاویر مارتینز، ملی‌پوش اسپانیایی (چپ)، در ازای ۴۰ میلیون یورو به بایرن مونیخ پیوست و با این مبلغ رکوردی تازه بر جای گذاشته شد. البته بایرن مونیخ دو چهره دیگر را نیز جذب کرد که از فصل آتی در خدمت این تیم خواهند بود، یکی پپ گواردیولا، سرمربی پیشین بارسلونا و دیگری ماریو گوتزه، ملی‌پوش جوان و استعداد بزرگ فوتبال آلمان (راست) که تا پایان فصل در باشگاه بوروسیا دورتموند توپ می‌زند.

شاخ به شاخ
در پیکارهای بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند از رنگ و بوی دوستی خبری نیست؛ حتی در دیدار دو تیم در هفته ۳۲ بوندس‌لیگا که نتیجه آن دست‌کم از لحاظ ورزشی سرنوشت‌ساز نیست. با وجود این درگیری لفظی میان یورگن کلوپ (راست)، سرمربی دورتموند و ماتیاس زامر (چپ)، مدیر ورزشی بایرن مونیخ که ظاهرا با "احترام متقابل" به مصاف هم رفتند، خبرساز شد. هر دو دوئل میان دورتموند و مونیخ در این فصل با تساوی ۱ بر ۱ خاتمه یافت.

بهترین توپچی فصل
اشتفان کیسلینگ، مهاجم زهردار بایر لورکوزن (چپ در تصویر)، ۲۵ بار دروازه حریفان را در این فصل باز کرد و آقای گل بوندس‌لیگا شد. روبرت لواندوسکی، ملی‌پوش لهستانی بوروسیا دورتموند، با ۲۴ گل در رده دوم قرار گرفت. یوآخیم لوو، سرمربی آلمان، علی‌رغم درخشش کیسلینگ از دعوت او به تیم ملی آلمان چشم‌پوشی کرد و مهاجم دلسرد لورکوزن نیز اعلام کرد که پرونده تیم ملی از دید او مختمومه است.

جابه‌جایی‌های پر سر و صدا در میان فصل
نقل و انتقالات بازیکنان و ستارگان ریز و درشت در طی فصل رویداد عجیب و چندان خبرسازی نیست، اما پیوستن دیتر هکینگ (چپ)، سرمربی موفق آلمانی، از نورنبرگ به ولفسبورگ و همچنین ملحق شدن کلاوس آلوفس (راست) از برمن به ولفسبورگ به عنوان مدیر ورزشی، آن‌هم در بین دو نیم‌فصل سر و صدای زیادی بر پا ساخت.

اخراجی که شادی گلزن را به گریه بدل ساخت
زابولچ هوستی، ستاره هانوفر، در دوئل میان این تیم و وردر برمن موفق شد در لحظات پایانی بازی سومین گل تیمش را به ثمر برساند و پیروزی ۳ بر ۲ هانوفر را مسجل کند. او در همان حین که برای قسمت کردن شادی به سوی هوادران هانوفر می‌شتافت، پیراهنش را درآورد و از آنجایی که پیشاپیش یک کارت زرد گرفته بود، برای این حرکت دومین کارت زرد را دریافت کرد و از بازی اخراج شد.

شکست تاریخی هامبورگ
هامبورگ تنها تیمی است که از بدو تاسیس بوندس‌لیگای آلمان همواره دسته اولی بوده است. این تیم اما در فصلی که گذشت، با نتیجه ۹ بر ۲ از بایرن مونیخ شکست خورد. این سنگین‌ترین ناکامی هامبورگ در تاریخ ۵۰ ساله بوندس‌لیگا محسوب می‌شود. هامبورگی‌ها اگر چه فصل را با دشواری آغاز کردند، اما با پیوستن رافائل فان در فارت، ملی‌پوش هلندی، توانستند ناکامی‌های نخستین را آرام‌آرام جبران کنند.

بهترین بازیکن فصل
از دید بسیاری از کارشناسان فوتبال، فرانک ریبری، (راست) هافبک فرانسوی بایرن مونیخ، بهترین بازیکن فصل جاری بوده است. ریبری که از سال ۲۰۰۷ تا کنون در خدمت این تیم است، در فصلی که گذشت ۱۰ گل به ثمر رساند و ۱۶ گل نیز ساخت. از جمله ویژگی‌های این ستاره ۳۰ ساله دریبل‌های سرگیجه‌آور و پرسرعت اوست که می‌تواند خط دفاعی حریفان را بشکند و باعث فرو ریختن دروازه حریف شود.

فرایبورگ در جمع اروپاییان
بدون شک فرایبورگ یکی از موفق‌ترین تیم‌های فصل گذشته است. این تیم با توجه به برخورداری از بودجه نسبتا کم قادر به خریدن ستارگان بزرگ نیست و از این رو جوان‌گرایی و استفاده از استعدادهای جوان را که یکی از اصول فعالیت‌های خود می‌داند. کریستیان اشترایش (چپ) و شاگردانش توانستند با ارائه فوتبالی جذاب در رده‌های بالای جدول جای گیرند و جواز حضور در رقابت‌های لیگ اروپا در فصل آتی را کسب کنند.

بهترین سرمربی فصل
بهترین سرمربی فصل تیم بایرن مونیخ بدون شک بلندپروازی خود در فصل جاری را مدیون قابلیت‌های مربی‌گری یوپ هاینکس است. هاینکس که تا کنون در خدمت باشگاه‌های پرآوازه‌ای چون رئال مادرید نیز بوده، می‌تواند در کنار عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا، دو عنوان دیگر نیز به همراه بایرن مونیخ کسب کند و به این ترتیب تاریخ‌ساز شود: یک، عنوان قهرمانی جام حذفی آلمان و دیگری، قهرمانی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا.

سایه سنگین بحران بر وردر برمن
تیم وردر برمن که یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین تیم‌های بوندس‌لیگا در دو دهه پیش محسوب می‌شود، در فصلی که گذشت بسیار بد در میدان ظاهر شد و نتوانست انتظارات مسئولان و هواداران این تیم را برآورده سازد. در پی این ناکامی بود که سرپرستان باشگاه تصمیم گرفتند پس از ۱۴ سال به همکاری خود با توماس شاف (چپ) پایان دهند.

از درخشش فرانکفورت تا سقوط دوسلدورف
از سه تیمی که در فصل گذشته به لیگ دسته اول صعود کرده بودند، دو تیم در پایان فصل بار دیگر سقوط کردند: فورتونا دوسلدورف و گرویتر فورت. در مقابل اما تیم آینتراخت فرانکفورت نه تنها در بوندس‌لیگا ماندگار شد، بلکه با ارائه فوتبالی جذاب توانست جواز حضور در لیگ اروپا در فصل آتی را نیز کسب کند. تصویر: قدرت‌نمایی لاکیچ (وسط)، یکی از مهره‌های فرانکفورت در خط حمله، پس از گشودن دروازه حریف.

رکوردشکن قعرنشین
تیم گرویتر فورت نیز در فصلی که گذشت رکوردشکنی کرد، البته از لحاظ منفی. این تیم نتوانست در هیچیک از پیکارهای خانگی خود در بوندس‌لیگا میدان را پیروز ترک گوید و با این حساب رکوردی بر پا کرد که پیش از آن هیچ تیمی به آن دست نیافته بود. گرویتر فورت در ۳۴ بازی‌ای که انجام داد، تنها ۲۱ امتیاز کسب کرد، یعنی ۷۰ امتیاز کمتر از بایرن مونیخ، قهرمان فصل.

جاسوسی ژوزه مورینیو
یکی از رویدادهای تماشایی بوندس‌لیگا حضور ژوزه مورینیو، سرمربی پرآوازه رئال مادرید، در استادیوم ۱۸ هزار نفری گرویتر فورت برای تماشای دیدار فورت و دورتموند بود. دورتموندی‌ها که قرار بود چندی بعد به مصاف شاگردان مورینیو بروند، در برابر دیدگان مورینیو تیم فورت را ۶ بر یک درهم کوبیدند و چندی بعد نیز در دیدار نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا، رئال مادرید را ۴ بر یک به زانو درآوردند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار