قطر سالانه به هر سوري که از نظام سوريه جدا مي شود، 50 هزار دلار پرداخت مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني المنار ، مقاله جديدي در روزنامه انگليسي فايننشال تايمز ، قطر را بزرگترين حامي سياسي و نظامي مخالفان مسلح در سوريه توصيف کرده است .
زينب ناجي گزارشگر المنار در گزارشي گزارشي گفت حمايت قطر از مخالفان مسلح در سوريه ، مهمترين سرفصل صفحه اول روزنامه فايننشال تايمز انگليس بود .
اين روزنامه در مقاله اي با عنوان : قطر ميلياردها دلار براي تأمين هزينه هاي انقلاب سوريه مي پردازد نوشت افراد نزديک به دولت حمد بن جاسم بن جبر آل ثاني نخست وزير قطر مي گويند مجموع پولي که قطر در بحران سوريه هزينه کرده است در دو سال گذشته به سه ميليارد دلار مي رسد .
اين در حالي است که منابع ديپلمات و مخالفان مسلح در سوريه مي گويند ارزش کمکهاي قطر تاکنون به يک ميليارد دلار رسيده است .
اين روزنامه افزود اين بودجه قطر ، بسيار بيشتر از کمکهاي هر کشور ديگر از جمله دولتهاي غربي به  افراد مسلح است اما به نوشته فايننشال تايمز عربستان در حال حاضر در حال رقابت است تا در صدر کشورهاي کمک کننده تسليحاتي به مخالفان سوري قرار گيرد .
اين روزنامه نوشت بر اساس تحقيقات موسسه صلح استکهلم که مأمور پيگيري کمکهاي تسليحاتي به مخالفان سوري است ؛ قطر ،پول بيش از هفتاد محموله هوايي به ترکيه را بين ماههاي آوريل و مارس گذشته پرداخته است .
فايننشال تايمز نوشت قطر اين کشور کوچک با اشتهاي زيادي که دارد از بزرگترين حامي مالي مخالفان سياسي سوري است و  سالانه به هر سوري که از نظام سوريه جدا مي شود پنجاه هزار دلار پرداخت مي کند . رهبران مخالفان مسلح در داخل و خارج و مسئولان ارشد منطقه اي و غربي تأييد کرده اند نقش قطر در بحران سوريه به اندازه اي افزايش يافته که جنجال برانگيز شده است .
فايننشال تايمز نوشت با وجود آنکه مداخله قطر در سوريه به علت مصلحت گرايي و منفع طلبي است  اما دوحه در قطب بندي سياسي در منطقه با مشکل روبرو شده که باعث انتقادات گسترده شده است .







برچسب ها: بین الملل ، قطر ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار