66 درصد از صادرات استان زنجان مربوط به انواع مواد معدني از جمله شمش روي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،معاون تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اين مطلب، گفت: سال گذشته با تلاش‌هاي صورت گرفته، بيش از 426 ميليون و 842 هزار دلار انواع كالا از زنجان به خارج از كشور صادر شده است كه اين رقم در مقايسه با برنامه‌ توسعه افزايش خوبي را نشان مي‌دهد.

مسيبي با اشاره به تراز مثبت تجارت خارجي استان در شرايط سخت تحريم، افزود: خوشبختانه با برنامه‌ريزي‌هايي كه به عمل آمد تا حدي توانسته‌ايم تحريم‌ها را دور زده و به اهدافمان برسيم؛ هرچند به اين مقدار راضي نبوده و انتظار داريم با توجه به پتانسيل‌هاي استان، امسال صادرات يك ميليارد دلاري از استان را به ثبت برسانيم كه اين امر نيازمند بسيج همه امكانات و نيروها است.

وي با بيان اينكه سهم استان از صادرات كشور 32/1 درصد است، ادامه داد:ارزش صادرات استان در هر تن بالاست كه اين موضوع نشان مي‌دهد كالاهاي صنعتي از استان صادر مي‌شود؛ بنابراين بر اين موضوع بايد برنامه‌ريزي بهتري داشته باشيم.

  معاون تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به ضرورت توجه به توسعه بخش كشاورزي براي افزايش صادرات محصولات توليدي در اين حوزه  را خواستار شد./س


 

برچسب ها: مواد ، معدنی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.