دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیش از دو هزار پایگاه ثابت و سیار و پایگاه فصلی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور فعال است.

محمد عباسی، در جریان سفر به استان چهارمحال و بختیاری افزود: هم اکنون 400 پایگاه ثابت جاده ای، کوهستان و دریایی در کشور فعال است که هر سال 10 درصد براساس بودجه و اعتبارات بر این پایگاه ها افزوده می شود و به صورت دوره ای و فصلی براساس نیاز پایگاه های موقت نیز فعال می شود.
وی، با اشاره به اینکه همه استان های کشور به پایگاه امداد هوایی نیاز دارد اظهار داشت: هم اکنون تنها 9 استان در کشور پایگاه امداد هوایی دارد.
عباسی تصریح کرد: استان هایی که در آنها پایگاه امداد هوایی تکمیل و تجهیز شده و بالگرد در اختیار آنها قرار گرفته و در استان هایی که هنوز پایگاه امداد هوایی ندارد با فرودگاه ها هماهنگی شده تا در صورت نیاز بالگردها در آنجا استقرار یابند.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: براساس استاندارد باید در هر شهرستان یک انبار امدادی ایجاد شود و هر استان نیز به صورت منطقه ای برای کمک رسانی در حوادث، باید انباری امدادی در سطح بزرگتر داشته باشد.
وی افزود: بر اساس استاندارد باید به اندازه دو درصد کل جمعیت کشورغیر از تهران، اقلام امدادی و سایر اقلام غذایی، بهداشتی، چادر و پتو ذخیره سازی شود و برای تهران نیز باید به اندازه 10 درصد جمعیت در انبارها اقلام مورد نیاز ذخیره شود که هنوز به این استاندارد نرسیده ایم.
عباسی تصریح کرد: در راستای نوسازی و تجهیز ناوگان امدادی در سال گذشته با اعتبارات دولتی و اعتبارات جمعیت هلال احمر، تجهیزات امدادی و خودوری جمعیت 100 درصد نوسازی شده و تا 50 درصد هم توسعه یافته است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور برای افتتاح چهار پایگاه امداد جاده ای به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.
مرکز شهرستان بروجن در فاصله 62 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.