توليد در بخش كشاورزي بسيار هزينه بر است و در صورتي كه سرمايه گذاري به هنگام صورت نگيرد موجب عقب ماندن اين بخش از توليد و توسعه مي شود.

شيرين ميش مس كارشناس كشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق اظهار داشت: بخش كشاورزي از ساير بخش هاي ديگر توليدي پيچيده تر و آسيب پذير تر است به صورتي كه اگر امسال ضربه اي به اين بخش وارد شود تا چندين سال بعد اثرات آن باقي خواهد ماند درحالي كه صنعت با چنين مشكلي مواجه نيست و به سرعت ترميم پذير است.

وي ادامه داد: كشاورزي با موجود زنده سر و كار دارد و بازسازي به سرعت باغات و زمين هاي كشاورزي امكان پذير نيست.

اين كارشناس كشاورزي تصريح كرد: سرمايه گذاري در بخش كشاورزي در برنامه هاي كلان كشور همواره كمتر از 5 درصد بوده است در حالي كه استهلاك در اين بخش بيشتر از 8 درصد است و همين امر عامل اصلي عقب ماندگي بخش كشاورزي در كشور است.

ميش مس با بيان اينكه شرايط اقليمي كشور مانند ساير كشورها نيست، اضافه كرد: متوسط بارندگي در كشور 250ميلي ليتر است در حالي كه در دنيا به 800 ميلي ليتر مي رسد كه شوري زمين، فرسايش بالاي خاك و استهلاك وسايل كشاورزي به مسئله كم آبي  و عقب ماندگي كشاورزي دامن مي زند.

وي افزود: توليد صنعتي اگر در استاني جوابگو نباشد مي توان آن را در استان ديگر احيا كرد ولي كشت پنبه، زعفران، پسته و برنج و... را نميتوان از نقاط حاصلخيزشان خارج كرد و در استانهاي ديگر احيا كرد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار