معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پیشرفت چشمگیر صنعت آب و فاضلاب ایران در حوزه های مختلف آبرسانی به شهرها و روستاها، حجم اعتبارات و برخورداری از شبکه تصفیه خانه های فاضلاب خبر داد.

 
سید ˈمهدی ثمره هاشمیˈ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج در یاسوج افزود: آبرسانی به شهرها تا قبل از دولت نهم حدود 83 درصد بود ولی هم اکنون به 99 درصد رسیده است.
وی با اشاره به رشد 30 درصدی روستاهای کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در دولت های نهم و دهم، بیان کرد: رشد شاخص بهره مندی از فاضلاب نیز در کشور بیش از 10 درصد بوده است.
ثمره هاشمی اظهار کرد: در زمینه جذب اعتبارات، میزان سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در صنعت آب و فاضلاب کشور و در دولت های نهم و دهم تحول ایجاد شده است.
وی عنوان کرد: پارسال بیش از یک هزار و 300 میلیارد ریال در بخش آبفای کشور سرمایه گذاری شد و امسال پیش بینی می شود این میزان به بیش از دو برابر افزایش یابد.
ثمره هاشمی یکی از اولویت های اساسی در صنعت آب و فاضلاب کشور را یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی دانست و ابراز داشت: این مهم که در راستای کوچک کردن دولت، اجرای اصل 44 قانون اساسی و ارتقای سطح بهره وری بوده هم اکنون به تصویب نهایی رسیده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلی در زمینه تعدیل نیروها و خروج برخی کارکنان در این شرکت ها وجود ندارد، افزود: با توجه به اساسنامه و ماموریت های تعریف شده با ادغام این شرکت ها کمترین مشکلی برای نیروها و کارکنان آنها ایجاد نخواهد شد.
ثمره هاشمی با اشاره به قرار گرفتن ایران در یک منطقه خشک و نیمه خشک بر ضرورت رعایت الگوی مصرف آب به ویژه در استان ها و مناطق کم آب کشور تاکید کرد.
وی با اشاره به موضوع جیره بندی آب در تابستان امسال و خطر کم آبی در کشور، گفت: در صورت همکاری مردم برای مصرف بهینه آب مشکلی در این راستا وجود نخواهد داشت.
ثمره هاشمی میزان نزولات آسمانی در کشور را سالانه افزون بر 400 میلیارد مترمکعب دانست و بیان کرد: از این میزان تنها 100 میلیارد مترمکعب قابل مصرف در مصارف آب آشامیدنی و کشاورزی است./س

برچسب ها: صنعت ، آب ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.