رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از برگزاری دومین کنگره ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم در پایان مرداد ماه سال جاری در این دانشگاه خبر داد


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، مسعود گنجی در جلسه شورای برنامه ریزی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: این کنگره ملی از سی‌ام تا سی و‌ یکم مرداد ماه امسال در دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی و با محورهای مشخض برگزار خواهد شد.

وی تولید محصولات زراعی، باغی و دامی ارگانیک و توسعه آن را در کشور از مهمترین محورهای این کنگره عنوان کرد و یادآور شد: بررسی چالش‌های گذر از کشاورزی مرسوم به کشاورزی ارگانیک در دستور کار این کنگره قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی مدیریت آب، خاک و اقلیم در کشاورزی ارگانیک و مرسوم، نقش مهندسی بیوسیستم در کشاورزی ارگانیک، مدیریت آفات، بیماری‌ها و علفهای هرز و گیاهان دارویی و کاربرد آنها در کشاورزی از دیگر محورهای مورد بحث در این کنگره خواهد بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این شیوه‌های نوین در تولید محصولات زراعی، باغی و دامی، کاربرد زیست فناوری و نانو فناوری در کشاورزی و کشاورزی ارگانیک و تغذیه سالم از دیگر موضوعات و محورهای کنگره است.

گنجی با اشاره به راه اندازی وبگاه این کنگره به آدرس www.ncoca.ir گفت : از پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان خواست مقالات و پژوهش های خود را در این زمینه به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

وی مهلت ارسال مقالات به این کنگره را تا 31 خردادماه سال جاری عنوان کرد و بیان داشت: علاقمندان می توانند آثر خود را به آدرس دبیرخانه دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی و با به شماره فاکس 5510805-0451 ارسال کنند

برچسب ها: کشاورزی ، ارگانیک ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار