با حضور رئيس كل با حضور دكتر عباس معمارنژاد رئيس‌كل گمرك جمهوري اسلامي ايران، چند طرح عمراني و فني در گمركات استان كردستان به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومي گمركات استان كردستان، سالن تجاري گمرك سنندج از جمله اين طرح‌ها بود كه با افتتاح آن خدمات گمرك به صاحبان كالا با سرعت و سهولت بيشتري انجام خواهد شد.
براساس اين گزارش رئيس‌كل گمرك جمهوري اسلامي ايران و هيئت همراه پس از ورود به استان كردستان طي نشستي با استاندار اين استان به بررسي برخي از مسائل و موضوعات جاري از جمله چگونگي توسعه تبادلات تجاري با عراق و رونق فعاليت‌هاي اقتصادي در سطح كشور پرداختند.
وي سپس از پروژه بهينه‌سازي ساختمان فعلي گمرك سنندج و همچنين سايت جديد گمركات اين استان كه در دست احداث مي‌باشد بازديد كرد.
دكتر معمارنژاد همچنين در ديدار با كاركنان گمرك سنندج، از خدمات و فعاليت‌هاي آنان در جهت ارائه خدمات به خدمت گيرندگان قدرداني كرد .
اين گزارش مي‌افزايد: رئيس‌كل گمرك و هيئت همراه در ادامه سفر به استان كردستان از گمرك مرزي باشماق (مريوان) و تجهيزات الكترونيكي نصب شده در آن بازديد و فاز دوم ايكس‌ري كاميوني اين گمرك را افتتاح كردند.
دكتر معمارنژاد در حاشيه ديدار از گمرك باشماق همچنين در جلسه‌اي با حضور معاون استانداري، مسئولان سازمان‌هاي همجوار و جمعي از تجار و بازرگانان از آمادگي گمرك براي ارائه خدمات و تسهيلات بيشتر به منظور توسعه صادرات خبر داد و گفت: يكي از برنامه‌هاي مهم گمرك در سال 92، اجراي طرح جامع گمرك نوين است كه زمينه را براي خدمات‌رساني بهتر و گسترده‌تر گمرك به ذي‌نفعان مهيا مي‌سازد.
وي از استان كردستان به عنوان يكي از مناطق ظرفيت‌دار و برخوردار از امكانات بالفعل براي توليد و صادرات محصولات كشاورزي به كشورهاي همجوار به ويژه عراق ياد كرد و اظهار داشت: توسعه و تقويت گمرك با همكاري و مساعدت استانداري و ساير سازمان‌ها مي‌تواند كردستان را در زمينه صدور توليدات كشاورزي به يكي از مرزهاي مهم تجاري كشور تبديل كند.
شايان ذكر است كه رئيس‌كل گمرك جمهوري اسلامي ايران را در اين سفر، كريميان نماينده مردم مريوان در مجلس، ناصر علي‌مددي جهرمي معاون حقوقي و نظارت، صفرعلي مرادي مشاور رئيس‌كل و مديركل حراست و امورانتظامي و محمود عمارتكار مديركل توسعه و تجهيز همراهي مي‌كردند.
برچسب ها: افتتاح ، گمرک ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار