يک کارشناس سياست خارجي گفت: آمريکا كشوري است كه در چارچوب سازمان ملل متحد عمل نمي‌کند بنابراین صلاحيت تحريم رياست ايران در نشست خلع سلاح هسته‌اي را ندارد.

" حسين معين‌آبادي " در گفتگو با خبرنگار سياست‌خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات سخنگوي هيئت نمايندگي آمريکا در سازمان ملل، مبني بر تحريم ايران از رياست نشست خلع سلاح هسته‌اي ژنو گفت: کشورهاي غربي از جمله آمريکا نگران رياست ايران در اين کنفرانس بوده چراکه خود ناقض آشکار قطعنامه‌هاي شوراي امنيت و آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي هستند.

وي ادامه داد: آمريکا و غرب در جايي که منافعشان اقتضاء کند، فراتر از شوراي امنيت و سازمان ملل متحد عمل مي‌کنند و با توجه به منافع خود قوانين فرامرزي و فرامنطقه‌اي تعيين مي‌کنند.

اين كارشناس سياست‌خارجي افزود: آمريکا كشوري است كه در چارچوب سازمان ملل متحد عمل نمي‌کند بنابراین صلاحيت تحريم رياست ايران در نشست خلع سلاح هسته‌اي را ندارد.

معين‌آبادي در پايان خاطرنشان کرد: ايران برخلاف رژيم جعلی صهيونيستي که به امضاي ‌NPT تن نداده است، قرارداد منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي را امضاء کرده و پايبند به همه قوانين بوده بنابراین حق و توانايي پذيرفتن مسئوليت رياست نشست خلع سلاح هسته‌اي را دارد.

گفتني است؛ قرار است کنفرانس آتی خلع سلاح‌های هسته‌ای از تاریخ 27 مه تا 23 ژوئن 2013 در ژنو به ریاست ایران برگرار شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، هسته ای ، آمریکا ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار