روابط عمومی آمیزه ای از علم و هنر است که فن بیان ،خلاقیت ،نوآوری و تحکیم گفتمان و ارتباط درون سازمانی و برون سازمانی را در قالبی هنرمندانه برسیمای ارتباطات سازمانی می آراید.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج آمیختگی تجربه، دانش و بروز و ظهور خلاقیت و شفافیت از جایگاه و ساختار سازمانی برای درون سازمان و رصد نوع نگاه برون سازمانی به مدیریت درون سازمان شاهکاری روابط عمومی هاست که سارمان را به ˈاتاق شیشه ای مدیریت ˈ تبدیل می کند.
این وضعیت مصداقی از چشم بینا ، گوش شنوا،آیینه ی تمام نما و رویکرد حرفه ای هنرنمای روابط عمومی است،چیزی که کمتر دیده می شود.
اگر چه جایگاه روابط عمومی در سازمان به حدود هفت دهه قبل بر می گردد اما این فن نمود آن در بسیاری از سازمان ˈفرد محوریˈ است و هنوز با ردیکرد عام ˈاندیشه محوریˈ فاصله ی زیادی دارد.
شعاع و جولان نمود برخی روابط عمومی ها برغم سابقه دیرینه این حرفه از دفتر رئیس تا اتاق مدیر بیش نیست و یا در عنوان نوشته ای ˈاتاق روابط عمومیˈ خلاصه می شود، اینجاست که روابط ععمومی در دنیای ندانم کاری برخی متصدیان غریب با این فن، این حرفه مهم مهجور می ماند.!
درعین حال در برخی معدود سازمانها مسوولان روابط عمومی با نوع نگاه حرفه ای و پویایی خود چتری از تحرک و تکاپو را برسیمای سازمان قرار داده اند که پیوسته نمود آن را می توان دید.
اینجا روابط عمومی به یک اندیشه پویا و آرمانی تبدیل شده و در برگیری آن نه تنها در تمامی قمست ها و واحدهای سازمان بلکه به شعاع رسانه ای پرجولان تبدیل می شود تا از این طریق یک کانال ارتباطی مطلوب درون سازمانی وبرون سازمانی فراهم شود.
در استان کهگیلویه وبویراحمد برغم اهمیت جایگاه روابط عمومی بجز روابط عمومی چند سارمان و نهاد از جمله استانداری،آموزش وپرورش، اورژانس 115، کمیته امداد ،برخی واحدهای دانشگاهی، میراث فرهنگی و آبفای شهری کار روابط عمومی ها کم فروغ و بی نمود و نماد است.
کم تحرکی روابط عمومی ها بخشی به غفلت عمیق مدیرانی برمی گردد که هیچ شان و جایگاهی برای اطلاع رسانی و نیز بیان خدمات درون سازمانی خود قایل نیستند که این طیف مدیران متاسفانه پرشمارند و بخشی به گماردن نوع افراد در این حرفه پرنمود بر می گردد.
اینک در27 اردیبهشت ˈروز جهانی ارتباطاتˈ ، ضمن گرامیداشت زحمات خادمان عرصه ارتباطات سازمانی ،لزوم توجه بیش از پیش مدیران به تقویت روابط عمومی ها و بازنگری در نوع ˈفعالیتˈ وˈ چیدمان متصدیان ˈاین حرفه بالنده اما کم تحرک در بسیاری از سازمانها و نهادها بیش از پیش ضروری است./س
برچسب ها: روابط ، عمومی ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.