به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران 86درصدجمعیت استان مازندران سرشماری شده اند که اطلاعات 84درصد آنها وارد سامانه ملی ایرانیان شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دکتر محمد مهدی ناصحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز 25 اردیبهشت در نشست خبری در خصوص برنامه پزشک خانواده افزود:بیش از یکسال است که ما با ساعتهای مختلف کاری در حوزه های بهداشت و درمان مشغول فعالیت و تلاش برای اجرای هرچه بهتر این برنامه هستیم باید توجه داشت که ما کم و کاستی های زیادی در حوزه بهداشت همچون فضای فیزیکی نامطلوب مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان های فرسوده داریم که باید عزم جدی برای ارتقاء مراکز انجام گیرد .

وی افزود:ما مشکلاتی در وقت های قانونی حوزه درمان داریم به عنوان مثال ما باید حوزه درمان را طوری اداره کینم تا مردم هزینه های کمتری برای درمان پرداخت کنند که به دلیل مشکلات حوزه درمان این امر موفق نشده و هزینه پرداخت از دید مردم در حال حاضر دو برابر مقدار قانونی آن است .

ناصحی عنوان کرد:ما در بخش سرپایی و بستری برنامه تمام وقتی پزشکان را اجرا کردیم که درحال حاضر 120 پزشک تمام وقت در مراکز بهداشتی درمانی در حال فعالیت هستند که برای ماندگاری آنها سه برابر تعرفه دولتی را برای آنها قرار داده ایم.

ورود اطلاعات 84درصد مازندرانی ها به سامانه ملی ایرانیان
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازنداران با تاکید بر این که این دانشگاه سال گذشته رتبه یک حاکمیت بالینی و رتبه دوم ولایتمندی مردم از خدمات درمانی را به خود اختصاص داده اند اظهار داشت:بالای 86درصد  جمعیت این استان سرشماری شده اند و اطلاعات 84درصد این افراد وارد سامانه ملی ایرانیان شده اند، همچنین 70درصد مردم نیز پزشک خانواده خود را انتخاب کرده اند طبق آمار صدوشش هزار ویزیت پایه در استان مازنداران انجام شده که پانصد هزار ویزیت جاری آن از ابتدای اردیبهشت ماه امسال صورت گرفته است .

ناصحی با بیان این که سه هزار ششصد و سی و سه نفر گروه پزشکی و درمانی در برنامه پزشک خانواده ثبت نام کرده اند عنوان کرد:از این تعداد 356 نفر پزشک متخصص 963 پزشک عمومی 902 ماما هستند در همین راستا 91 مرکز مجری دولتی و 257 مطب خصوصی برای اجرای پزشک خانواده با بیمه ها قرارداد بسته اند وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان مازندران یکی از استانهای موفق در شاخص های بهداشتی بوده تأکید کرد یکی از مهمترین این شاخص ها رساندن آمار مرگ و میر مادران باردار تا سال 94 به 21 درصد هزار تولد زنده است که ما از سال 88 برنامه ای جدی را در این راستا شروع کرده ایم که خوشبختانه سال گذشته در طی دو ماهی که از سال 92 می گذرد هیج گونه مرگ مادری در این استان نداشته ایم.

موفقیت چشمگیر استان مازندران در شاخص کاهش آمار مرگ و میر مادران

 وی با اشاره به موفقیت های این دانشگاه در حوزه آموزش خاطر نشان کرد:دانشگاه علوم پزشکی مازنداران توانسته با رشد تجهیزاتی آموزشی به دسته دانشگاه های رتبه یک کشور دست پیدا کند، طبق آمار میزان دانشجویان این دانشگاه از سه هزار دانشجو در چندسال گذشته به پنج هزار دانشجو در امسال رسیده است. همچنین تعداد رشته های این دانشگاه از 49 رشته به 84 رشته افزایش پیدا کرده است که این رشد علمی به دلیل عزم دانشگاه و تلاش محققان اساتید این دانشگاه بوده است تلاش دانشگاه این است که با تولید علم در جهت مشکلات بومی موفق حرکت کند.
برچسب ها: خانواده ، افزود ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.