اعتماد به نفس واقعي هيچ گونه ارتباطي با آن چه در زندگي بيروني اتفاق مي افتد ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران : بسياري از افراد از اعتماد به نفس پايين خود خسته شده اند و به دنبال راه حل مناسب و البته علمي براي اين ضعف وجودي خود هستند.
به راستي اعتماد به نفس يعني چه ؟
اين سوالي  كه خيلي از افراد جواب درستي براي آن نمي يابند.
اغلب افراد فكر مي كننداعتماد به نفس يعني به توانايي هاي خود ايمان داشته باشند  و بتوانند كارهايي را كه در آن مهارت دارند به درستي انجام دهند و بعضي فكر مي كنند اعتماد به نفس يعني پررو بودن و جسارت داشتن و برخي تصورميكننداعتماد به نفس يعني توانايي اثبات خود به ديگران....
در نهايت براي همه انسان هاا اعتماد به نفس تعبيري دا رد و اميد وارند كه به آن دست يابند ولي اكثر افراد نمي دانند معناي واقعي اعتماد به نفس يعني چه و چطور مي توان به آن دست يافت.
براي رسيدن به جواب اين سوال نزد روانشناس و مشاور رفتيم . مسلم رادمنش در اين خصوص با اشاره به تعريف اعتماد به نفس كه ريشه و پايه ي آن عزت نفس است اظهار داشت: هرجا كه صحبت ازعزت نفس به ميان مي آيد در واقع در رابطه با احساس صحبت مي كنيم.
بدين معني كه هر چقدر عزت نفس يك نفر با لا باشد تصور ذهني را از خود و به تبع آن احساسي كه از خود دارد د ر سطح مطلوب تري است.
وي ضمن اشاره به اينكه اعتماد به نفس ظهور و تجلي عزت نفس در رفتار فرد است اذعان داشت: در واقع عزت نفس في نفسه قابل مشاهده و بررسي نيست و تنها از طريق تجلي آن در رفتار و حركات و گفتار فرد مي توان به عزت نفس فرد پي برد.
بدنيست بدانيد بنابر اين گفته هاي روانشناس اعتماد به نفس هر فرد عبارت است از ظهور و پيدايش عزت نفس او در رفتار و گفتارش است . باشد كه همه افراد از اعتماد به نفس بالا برخوردار باشند./ف
برچسب ها: اعتماد ، تقویت ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار