مدیر کارخانه کویر تایر گفت: این کارخانه 20 درصد لاستیک کشور را تولید می کند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمد حسین کمیلی در جریان بازدید والی فراه افغانستان از این کارخانه اظهارکرد: این کارخانه بزرگترین واحد صنعتی استان است که 14 سال پیش به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه کویر تایر طی پنج سال گذشته بالاترین راندمان تولید را داشته است، بیان کرد: سالانه دو میلیون 800 هزار حلقه تایر در این کارخانه تولید می شود که این رقم در سال گذشته به دو میلیون و850 هزار حلقه افزایش یافت.

مدیر کارخانه کویر تایر بیان داشت: امسال ظرفیت تولید این کارخانه از به بیش از سه میلیون حلقه تایر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه این واحد صنعتی برای هزار و 200 نفر در استان به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است، گفت: 150 نفر از کارکنان این واحد کارشناس و با مدارک دانشگاهی هستند.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد تایر کشور توسط این کارخانه تولید می شود، بیان داشت: ارزش محصولات این واحد صنعتی بیش از 185 میلیارد تومان است.

کمیلی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ارزش محصولات به بیش از 250 میلیارد تومان برسد، اضافه کرد: در صورت اجرای طرح توسعه ظرفیت تولید این کارخانه از سه به شش میلیون افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه این واحد صنعتی در بخش نوآتوری نقش کلیدی داشته است، گفت: آمادگی داریم برای هر استان افغانستان اعطای نمایندگی داشته باشیم.

کمیلی عنوان کرد: محصولات این کارخانه هم اکنون به سه کشور افغانستان، عراق و سوریه صادر می شود./س

برچسب ها: تولید ، تایر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.