مدیرکل مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های عمومی کشور از برگزاری جشنواره ملی خیرین کتابخانه ساز کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

 

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ علی غیاثی در نشست مجمع عمومی انجمن خیرین کتابخانه ساز خراسان جنوبی با بیان اینکه تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز به تنهایی هدف نیست، تصریح کرد: این اقدام یک ابزار برای تضارب افکار به منظور ایجاد تحول فرهنگی در سطح جامعه است.

وی از تشکیل 29 انجمن خیرین کتابخانه ساز در سطح کشور خبرداد و افزود: همچنین 40 انجمن نیز در سطح شهرستان های کشور شکل گرفته است.

مدیرکل مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به موفقیت های انجمن خیرین مدرسه ساز و اینکه مهمترین عامل موفقیت این انجمن محوریت خیرین در اجرای برنامه بوده است، گفت: تلاش انجمن خیرین کتابخانه ساز نیز تاسی و الگوگیری از این شیوه میریت صحیح است.

وی بر لزوم ایجاد یک برنامه ریزی مدون در حوزه خیرین کتابخانه ساز در هر استانی تاکید کرد و یادآور شد: در خراسان جنوبی این برنامه ریزی تا پایان سال 92 تهیه و تدوین شود.

غیاثی تبلیغات و اطلاع رسانی را اولویت اول انجمن خیرین کتابخانه ساز در سطح کشور دانست و افزود: ایجاد سایت انجمن خیرین کتابخانه ساز، برنامه های تولیدی مختلف در جهت فرهنگ کتاب و کتابخوانی از طریق رسانه ها بویژه صدا و سیما و ... در دستور کار انجمن قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 باب کتابخانه در سطح کشور توسط خیرین ایرانی مقیم خارج کشور ساخته شده است، یادآورشد: در این راستا از تمام ظرفیت های جذب کمک اعم از نقدی و غیر نقدی، کلی و جزئی خیرین باید استفاده شود./ب

برچسب ها: جشنواره ، کتابخانه ، خیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.