رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: جمعیت تحت پوشش پزشک خانواده در اردبیل 681 هزار نفر است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر فرهاد پور‌فرضی در جلسه هماهنگی برگزاری طرح پزشک خانواده در اردبیل اظهار داشت: این طرح از اسفند ماه سال 90 برای اجرا در استان‌ها ابلاغ شد که ما ستاد اجرایی استان را از همان زمان فعال کردیم و جلسات راهبردی و ستاد اجرایی تاکنون در 19 مورد به صورت استانی و 40 جلسه به صورت شهرستانی برگزار شده و کمیته‌های چهارگانه نیز 18 جلسه را برگزار کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما جلسات هماهنگی و کارشناسی خوبی را با نظام پزشکی و بیمه‌ها و تامین اجتماعی داشته‌ایم تا نسبت به اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع هماهنگی و تعامل بهتر برقرار شده و هموطنان با کمترین دغدغه در این طرح ثبت نام کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان یادآور شد: در گام‌های جدی سرشماری و نام‌نویسی از همشهریان را آغاز کردیم به طوری که هم در ثبت نام عموم مردم و هم پزشکان سعی شد با تمدید مهلت مقرر فرصتی فراهم آید تا همه در این طرح مشارکت داشته باشند.

پور‌فرضی گفت: در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی، خلخال و پارس‌آباد اولویت اجرای این طرح را داشتیم به طوری که اقبال مردم در گرمی حدود 56 درصد، مشگین‌شهر 50 درصد، خلخال 62 درصد و پارس‌آباد نیز با کمترین رقم 35 درصد بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه این رقم در مرکز استان اردبیل حدود 48 درصد بوده است، عنوان کرد: ما در چندین مرحله سعی کردیم زمان ثبت نام را تمدید و برای همشهریان فرصت و زمان حضور و ثبت نام در این طرح را فراهم آوریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از استقبال خوب پزشکان، ماماها و پرستار‌ها برای اجرای فاز اول این طرح قدردانی کرد و بیان داشت: مراکز خصوصی و بیمارستا‌ن‌ها و درمانگاه‌های دولتی ما برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

پور‌فرضی به فعال بودن سامانه پاسخگویی 1590 در پاسخ دادن به سئوالات هموطنان در خصوص پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: این سامانه در شبانه‌روز دایر بوده و به تمام سئوالات و پرسش‌های هموطنان پاسخ داده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.