مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: طی هشت سال فعالیت دولت نهم و دهم طول آزادراه های این استان 284 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد رضا قلندر در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت طول آزادراه های خراسان رضوی حدود سه برابر شده و از 39 کیلومتر در سال 1384 به 111 کیلومتر در سال 1392 رسیده است.

وی گفت: طول بزرگراه های خراسان رضوی نیز طی این مدت با افزایش 228 درصدی از 415 کیلومتر در سال 1384 به 948 کیلومتر در سال جاری رسید که منجر شد این استان از نظر برخورداری از بزرگراه در بین استان های دیگر کشور رتبه نخست را به دست آورد.

وی افزود: در دولت نهم و دهم با اجرای پروژه های عمرانی متعدد و هزینه بسیار برای ساخت جاده های مناسب، طول راه های فرعی و روستایی خراسان رضوی 11 درصد کاهش یافت و از پنج هزار و 194 کیلومتر به چهار هزار و 627 کیلومتر رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: میزان راه های شوسه و خاکی خراسان رضوی طی هشت سال گذشته با 28 درصد کاهش در مقایسه با هشت سال دولت پیشین به هفت هزار و 701 کیلومتر رسید که تبدیل این راه ها به راه مناسب علاوه بر افزایش امکانات رفاهی و ارتقای سطح زندگی روستاییان موجب بروز استعدادها و توانمندی های بالقوه روستاهای استان شده است.

وی افزود: به موازات افزایش طول محورهای ارتباطی استان، شمار مجتمع های خدماتی - رفاهی جاده ای استان نیز 240 درصد و شمار ایستگاه های هواشناسی 51 درصد افزایش یافت.

قلندر اظهار داشت: بهبود کیفیت راهداری، نگهداری راه ها و خدمات رسانی به مسافران و نیز گسترش زمینه گردشگری در نقاط دوردست خراسان رضوی و بهره مندی مردم از مزایای اقتصادی و فرهنگی از دیگر دستاوردهای افزایش مجتمع های رفاهی - خدماتی جاده ای بوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: افزایش جابه جایی مسافر و کالا طی هشت سال دولت نهم و دهم علاوه بر گسترش مبادلات کالا و رشد صنعت ترانزیت از چهار پایانه مرزی این استان موجب تبدیل این منطقه به کریدور مهم واردات و صادرات، پیوند مرزها و کشورهای همسایه به نقاط مرکزی و جنوبی استان شده است/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.