معاون درمان وزیر بهداشت با ابراز نگراني از ابلاغ نشدن تعرفه ها گفت:گزارشهایی از افزایش تعرفه‌ها به ویژه در بخش خصوصی داشته‌ایم و این موضوع باعث از هم گسیختگی در زمینه تعرفه‌ها می‌شود.

حسن امامی رضوی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در حاشیه مراسم بزرگداشت دومین سالگرد دهه ایمنی راه‌ها در مورد اخباری مبنی بر کمبود و کیفیت پایین داروهای بیهوشی افزود: طبق گزارشهای به دست آمده در طول چند ماه اخیر خدمات اورژانس، بستری و همچنین اعمال جراحی نه تنها کاهش نیافته، بلکه در بخشهای دولتی افزایش هم داشته است.

وي با بيان اينکه بر اساس این گزارش‌ها میزان صدمات ناشی از داروهای بیهوشی اصلاً افزایشی نداشته، گفت: مبانی این چنین شبهه‌افکنی در ذهن مردم درست نیست. اطلاع‌رسانی باید مبتنی بر شواهد باشد، در حالی که شواهدی مبتنی بر عارضه‌دار بودن داروهای بیهوشی وجود ندارد و مطالعات، چنین موضوعی را نشان نداده است.

امامي رضوي خاطرنشان کرد: داروهای بیهوشی هیچ گونه تغییری نکرده‌اند و سازمان غذا و دارو از منابع مختلف، داروی مورد نیاز را وارد و تأیید می‌کند.

تشکیل جلسه فوری برای اجرای پزشک خانواده در تهران

امامي رضوي در مورد زمان آغاز برنامه پزشک خانواده در تهران گفت: امروز در این زمینه جلسه مهمی را برای اجرایی شدن برنامه به همراه روسای دانشگاههای غلوم پزشکی تشکیل خواهیم داد تا موانعی را که در جلسه هفته قبل مطرح شده بود برطرف کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: قبلًا نگرانی‌هایی در مورد چگونگی تأمین منابع برای اجرای این برنامه وجود داشت، اما به تازگی این موضوع حل شده، هر چند هنوز منابع مورد نظر تخصیص نیافته است، اما با تخصیص بودجه مربوطه موافقت شده است.

وی در مورد رقم توافقی برای اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران گفت: این اعداد و ارقام توافقی برای شروع برنامه در تهران است تا مشکل را حل کند.این رقمی است که برای شروع کار مناسب است.

امامي رضوي افزود: رئیس‌جمهور بر روی آغاز برنامه پزشک خانواده در تهران تأکید دارد و تا این برنامه در تهران آغاز نشود، اهمیت موضوع درک نمی‌شود، بر این اساس رویکرد وزارت بهداشت نیز اجرایی کردن دستور رئیس‌جمهوری است.

امامی رضوی همچنین درباره تعرفه‌های درمانی 92 گفت: ما خود نیز نگران عدم ابلاغ تعرفه ها هستیم، چرا که گزارشهایی از افزایش تعرفه‌ها به ویژه در بخش خصوصی داشته‌ایم و این موضوع باعث از هم گسیختگی در زمینه تعرفه‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: مسیر تصویب تعرفه‌ها در دولت مقداری طولانی شده است. ما برای تصویب آن اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و با این موضوع نیز موافقت شده است.بنابراین امیدواریم اگر مانعی در این زمینه وجود دارد، سریعتر برطرف شود و تعرفه‌های مصوب ابلاغ شوند.

معاون درمان وزیر بهداشت در مورد دیالیز صفاقی نیز گفت: تمایل به انجام این نوع دیالیز هم از طرف مردم و هم از طرف پزشکان در کشور کم بوده است. این موضوع علل مختلفی داشت که مشکلات آن در حال برطرف شدن است.

وی افزود: در بهترین کشورها 18 تا 20 درصد بیماران دیالیزی از دیالیز صفاقی استفاده می‌کنند اما میزان استفاده از آن در کشور 3 تا 4درصد است که باید تا یکی دوسال آینده به آمارجهانی برسیم.

امامی رضوی گفت: بر این اساس در نظر داریم تا مشکلات تعرفه‌ای را اصلاح کنیم و آن را با تعرفه دیالیز خونی برابر کنیم. همچنین مراکز و امکانات دیالیز صفاقی را قرار است گسترش دهیم چرا که این نوع دیالیز از نظر هزینه و آسیب‌پذیری در بیمار کمتر از دیالیز خونی است./س


برچسب ها: امامی ، رضوی ، دارو ، بیهوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار