مديركل حفاظت محيط زيست استان اردبيل گفت:‌ پاكسازي درياچه نئور از ماهي‌هاي كپور مستلزم كار تحقيقي و پژوهشي بود كه اين امر در حال واگذاري به بخش خصوصي است.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  از محيط زيست اردبيل، علي حميدي عنوان کرد: براساس تصميمات متخذه مقرر شده است كه اين امر به بخش خصوصي واگذار شود تا درياچه  نئورحداقل در مدت دو سال آينده از وجود آبزيان مهاجم پاكسازي شده و بار ديگر پرورش lماهي قزل‌آلا در آن رونق بگيرد.
وي تصريح كرد: حذف فيزيكي ماهيان كپور از دو سال پيش شروع شده و همين امر به جد درحال پيگيري است و ما با كاهش جمعيت ماهي‌ قزل آلا روبه‌رو هستيم.
حميدي خاطرنشان كرد: در كنار حذف فيزيكي، اولويت اصلي ما تمركز روي مسايل پژوهشي تحقيقي است تا به صورت همه‌جانبه مشكلات اين درياچه بررسي شده و زمينه احياي دوباره آن فراهم شود.
اين مسئول با تأكيد بر احياي مجدد اين درياچه زيبا و حياتي براي توسعه همه‌جانبه استان اردبيل اضافه كرد: اولويت اصلي ما اجراي كارهاي تحقيقاتي به معناي واقعي در اين درياچه بكر و زيست بوم طبيعي است تا با واگذاري آن به بخش خصوصي دچار تنگناها و مشكلات جدي نشويم.
وي بيان كرد: با توجه به محدوديت منابع اعتباري و نيروي انساني در احياي مجدد اين درياچه  ماتصميم گرفتيم تا مديريت آن را با احياي مجدد و به كارگيري شيوه‌هاي جديد به بخش خصوصي واگذار كنيم تا آنها بتوانند كارهاي مورد نظر را انجام دهند.
مديركل حفاظت محيط زيست استان اردبيل، عمده علت رشد و تكثير كپور در را راه يافتن ماهيان مزبور به درياچه نئور و ساير مشكلات در طي ساليان گذشته اشاره كرد.
حميدي يادآور شد: ما علاوه بر حذف فيزيكي ماهي‌هاي كپور از بخش خصوصي نيزخواسته‌ايم بابهره‌گيري از توان تحقيقاتي مراكز علمي، تحقيقي به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنند تا در اين درياچه گونه قزل‌آلا احيا شده و پرورش آن رونق بگيرد./ف
برچسب ها: پاکسازی ، دریاچه ، نئور ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.