شيلي پيشرفت در گشايش بازارهاي جديد خود درآسيا و همچنين پيوستن به بلوک تجاري منطقه اي ائتلاف اقيانوس آرام را از اهداف کليدي خود در سال جاري دانست.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري شين هوا از سانتياگو،فليپ لوپِانديا مشاور حقوقي بلندپايه وزارت امور خارجه شيلي روز پنجشنبه اين مطلب را در مصاحبه اي مطرح کرد که خبرگزاري شين هوا با وي ترتيب داده بود.
وي گفت: «گشايش بازارها در قاره آسيا که همچنان پوياترين قاره جهان به شمار مي رود مستلزم نزديک شدن به اتحاديه کشورهاي جنوب شرقي آسيا آ سه آن است.»
وي افزود شيلي امسال مذاکرات مربوط به توافقنامه تجارت آزاد با اندونزي و هند را در چارچوب تفکر تصرف بازارهاي جديد در قاره آسيا آغاز کرده است.
 طبق اعلام وزارت امور خارجه شيلي بر اساس توافقنامه تجارت آزادي که سال دو هزار و شش شيلي با چين امضا کرد مبادلات تجاري متعددي با اين کشور انجام داده است.
حجم مبادلات تجاري چين و شيلي در سال گذشته از سي و سه ميليارد دلار آمريکا فراتر رفت.
مشاور حقوقي وزارت امور خارجه شيلي دومين هدف کشورش را تعميق مناسبات با کشورهاي آمريکاي لاتين به ويژه با کشورهاي همسايه و اطراف دانست.
ائتلاف اقيانوس آرام به تحکيم حضور منطقه اي در بازارهاي آسيا و اقيانوس آرام کمک مي کند.
اين ائتلاف که شيلي ، کلمبيا ، مکزيک و پرو اعضاي آن هستند سال دو هزار و دوازده با هدف بهبود مبادلات و سرمايه گذاري ها بين اين چهار کشور آمريکاي لاتين و کشورهاي آسيا اقيانوس آرام تاسيس شد.

برچسب ها: شیلی ، بازار ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار