رئیس بانک مرکزی آلمان "بوندسبانک" روز پنجشنبه ضمن هشدار به فرانسه درباره کسری بودجه سنگین این کشور تاکید کرد پاریس باید به تعهدات خود در زمینه بودجه عمل کند.

.به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، ینس ویدمن، رئیس بانک مرکزی آلمان در گفتگو با روزنامه آلمانی واز گفت:کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق کرده اند برای ایجاد موازنه در بودجه خود تلاش کنند. برای این که بتوانیم بار دیگر برای اقتصاد کشورهای خود در منطقه و جهان اعتماد ایجاد کنیم نه تنها باید قوانین و مقررات جدیدی وضع کنیم بلکه باید برای عمل کردن به آن ها تعهداتی جدی بدهیم و به وعده های خود جامه عمل بپوشانیم.
رئیس" بوندسبانک" خاطر نشان کرد مسلما فرانسه در سال های اخیر از کسری بودجه خود کاسته است اما بر اساس پیش بینی های جدید کمیسیون اروپا، کسری بودجه فرانسه امسال همچنان نزدیک چهار درصد باقی خواهد ماند و حتی سال آینده اندکی افزایش خواهد یافت. این وضعیت برای اقتصاد فرانسه قابل قبول نیست.
رئیس" بوندسبانک" که از جایگاه و اعتبار زیادی در اروپا برخوردار است، افزود فرانسه به عنوان یکی از وزنه های سنگین اتحادیه اروپا باید نقش یک الگو را در منطقه ایفا کند.
"ینس ویدمن" با ابراز تاسف از این که میزان بالای بیکاری در برخی از کشورهای اروپایی فاجعه بار است، خاطر نشان کرد هزینه کردن و اجرای برنامه های تشویقی در کوتاه مدت به منظور افزایش رشد اقتصادی تنها به سنگین تر شدن بدهی های عمومی کشورها برای نسل های آینده منجر خواهد شد و در ایجاد اشتغال پایدار که کشورهای اروپایی نیاز مبرمی به آن دارند، تاثیری نخواهد داشت.
"وولفگانگ شوئبله"، وزیر دارایی آلمان روز دوشنبه از دولت فرانسه خواست به اجرای اصلاحات در بخش اقتصاد و بودجه ادامه دهد. وی افزود با توجه به این که اتحادیه اروپا به فرانسه مهلت دیگری داده است تا کسری بودجه خود را جبران کند، این کشور نباید از مسیر اصلاحات خارج شود.
 اتحادیه اروپا به فرانسه نیز همانند اسپانیا تا سال 2015 فرصت داده به اهدافی که در زمینه بودجه برای این کشور تعیین شده است، دست پیدا کند. کمیسیون اروپا پیش بینی کرده است اقتصاد فرانسه در سالی کنونی میلادی با رکود مواجه شود و افزایش کسری بودجه این کشور، میزان بیکاری در جامعه فرانسه را به طور نگران کننده ای بالا ببرد.




برچسب ها: بین الملل ، المان ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار