محمود‌ احمدی‌نژاد عصر دیروز به مناسبت سفر دور چهارم استانی هیئت دولت به مازندران در همایش حماسه حضور در سالن هلال احمر استان با اشاره به اینکه هرجا فرصتی برای جوانان پیدا شده است، بیشترین موفقیت نصیب کشور شد، افزود نخبگان ایرانی باید حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ،  وی با ابراز خرسندی از کسب رتبه‌های علمی، اخلاقی، ورزشی جوانان ایرانی به‌ویژه مازندران، یادآور شد: مخلص تمام جوانان ایرانی به‌ ویژه مازندرانی‌ها هستم.

رئیس جمهور از انتخابات ۲۴ خرداد امسال به عنوان یک اتفاق جهانی و بین‌المللی یاد کرد.

احمدی‌نژاد گفت در مقابل کسانی هستند که می‌خواهند،ملت ایران را از نگاه ملی و روح ملی پایین بکشند که این هدف‌گذاری آرمانهای کوچک، افق‌های کوچک و شخصی است.

وی با تأکید بر اینکه عده‌ای می‌خواهند حرکت عظیم ملت ایران را در دعواهای سیاسی پیاده کنند، گفت: این دعواها ظاهراً سر تقسیم میراث است که با ادبیات هدف‌گذاری کوتاه و تقاضاهای لحظه‌ای بیان می‌شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه انسانها دو جور رفتار دارند، تصریح کرد: روح جمعی ملت ایران آرزوی بزرگ ملت ایران است که در آن یگانه‌پرستی، عدالت‌خواهی، مهربانی، کمال‌جویی، صلح‌دوستی و ایثارگری با نگاه انسانی و جهانی نهفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام موفقیت‌های ایران از روح جمعی ناشی شده است، یادآور شد: تمام تاریخ ایران، دیروز و امروز نیست و حوادث تاریخی در اتفاقات امروزی تفسیر نمی‌شود.

رئیس جمهور از منشور کوروش به عنوان روح توحیدی، انسانی و عدالت‌محوری یاد کرد و این منشور را نشانه‌ای از روح جمعی دانست.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: هر زمانی که روح جمعی ملت ایران به‌پا شد، مشکلات ایران نیز یک به یک حل شده است. احمدی‌نژاد از امام(ره) به عنوان نشانه‌ای از دستاوردهای روح‌جمعی ملت ایران نام برد و بیان داشت: نمی‌گوییم که در تمام این 34 سال همیشه موفق بوده‌ایم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به نفوذ ایران در نظام بین‌الملل اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در آمریکای لاتین صف‌بندی ایرانی و غیرایرانی شکل گرفته است و نظام سلطه جهانی نیز بر نگاه غیرایرانی تأکید دارد. احمدی‌نژاد، رویکرد دولت نهم و دهم را عدالت‌محوری برشمرد و گفت: برخی‌ها در تعجب هستند که چرا دولت زیاد کار می‌کند و این مسئله جز با عدالت گستری پاسخ داده نمی‌شود.وی با اعلام اینکه امروز فروش نفت از سال 1360 هم کمتر شده است، متذکرشد: سازندگی و کار در کشور به سمتی پیش‌ رفته است که در تمام جغرافیای کشور، سازندگی و نشانه‌های کار مشاهده می‌شود، به طوری که انرژی هسته‌ای و هوافضا اختصاص به دستاوردهای جوانان ایرانی دارد.

رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه تحولات اجتماعی تابع خواسته انسانهاست، یادآور شد: روز به روز بر افتخار و عزت ایران اسلامی افزوده می‌شود./س

برچسب ها: حمایت ، نخبگان ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.