رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دو دهه اخیر شاهد اختلافات وارداتی به منطقه بودیم، گفت: باید مراقب شگردهای اختلافی باشیم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، مراسم اختتامیه اجلاس وزرای فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیایی بعدازظهر امروز (چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه)، با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

لاریجانی در این نشست با بیان اینکه کشورهای آسیایی دو دور مهم را پشت سرگذاشته و هم‌اکنون در حال سپری کردن دور سوم هستند گفت: همگرایی خوبی بین کشورهای آسیایی بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود به موضوع پرورش تفکر تروریستی اشاره کرد و گفت: شاهد هستیم  این جریان پیش از این برای مقابله با تروریسم استفاده می‌کردند و در حال حاضر این جریان تروریستی گاهی در افغانستان مسئله‌سازی می‌کند و گاهی در پاکستان و عراق و در حال حاضر نیز در سوریه مشکل آفرینی می‌کند.

رئیس نهاد قانون‌گذاری کشور تصریح کرد: جریان تروریستی اخیر که پرچم مبارزه با آمریکا را بلند کرده است اما مردم کوچه و بازار را می‌کشند و پشت صحنه با آن‌ها مبارزه می‌کنند و این یک دغل‌کاری سیاسی است.

لاریجانی اظهار داشت: در حال حاضر آسیا با تجزیه تروریست‌های مهاجر مواجه شده است و این پدیده پلید هدیه‌ای است که غرب آن را در آسیا کاشته است، البته بايد به این نکته توجه شود كه هرچند در حال حاضر بعضاً برای آسیا مشکل‌آفرینی می‌کنند ولی برای فردای غرب بیشتر مزاحمت ایجاد خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از روش‌های این اختلاف بین ادیان مذاهب و قومیت‌ها است.

 وی افزود: در منطقه آسیا قوم‌ها و ادیان مختلفی سالیان سال در کنار یکدیگر زندگی کرده و حتی با هم ازدواج می‌کردند و شیعه و سنی نیز کنار هم بودند به طوری که بسیاری از سرآمدان دین در رسای پیامبر اعظم (ص) و حضرت علی (ع) اشعار زیبایی سروده‌اند.

لاریجانی اظهار داشت: این گروه‌های تروریستی با کمک غربی‌ها به آتش فرقه‌ای دامن می‌زنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فرهنگ ما نوعی همزیستی مسالمت‌آمیز است، گفت: در این دو دهه اخیر شاهد هستیم اختلافات وارداتی به منطقه تزریق می‌شود و باید مراقب این شگردهای اختلافی باشیم.

لاریجانی افزود: تخریب مرقد «حجربن‌عدی» یکی از این موارد است چرا که با هیچ کدام از تفکرات امروزی سازگاری ندارد.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه فرهنگ آسیایی غنای خوبی دارد، گفت: معنویت‌گرایی یکی از شاخصه‌های فرهنگ آسیایی است که فقدان این مهم در فرهنگ غرب مشکلاتی را بوجود آورده است.

وی همچنین گفت: توجه به خانواده قناعت و صرفه‌جویی نیز از دیگر ویژگی‌های فرهنگ آسیایی به شمار می‌رود.

رئیس مجلس تصریح کرد: ما با باید استراتژی از صیانت از فرهنگ بومی و استفاده از برخی نکات فرهنگی جدید را مدنظر قرار دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روحیه ظلم و استعمار و آموزش‌های تروریستی دو عامل اثربخشی است که باعث تروریسم در منطقه شده است و باید با کار فرهنگی، فرهنگ ظلم‌ستیزی را از بین ببریم.

وی در پایان تصریح کرد: امیدی به اینکه سیاست‌مداران درست کنند ولی نباید کار فرهنگی کرد و خصومت‌های امروزی که ریشه وارداتی دارند از بین ببرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار