به گفته معاون پژوهشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 10 درصد کل مقالات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مربوط به فعالیت های دانشجویی است که این درصد نشان دهنده رشد چشمگیر در رشد مقالات دانشجویی است.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ؛رضایی معاون پژوهشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز 18 فروردین در همایش تازه های بهداشت افزود: براساس یک برنامه در وزارت بهداشت مقرر شد که برای ارتقاء سلامت جامعه 5 دانشگاه انتخاب شوند که این اهداف را در کشور عملی کنند که یکی از این دانشگاه ها دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود.
 
وی ادامه داد: طبق این برنامه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موظف شده که 600 رتبه جایگاه خود را در طی 5 سال ارتقاء دهد که این امر در کمتر از 2 سال با رشدی نزدیک به 700 رتبه صورت گرفت به طوری که رشد غیر قابل پیش بینی  در حوزه پژوهشی این دانشگاه شاهد بودیم مهم ترین علت این رشد پژوهشی همایت مدیریت دانشگاه  از فعالیت های پژوهشی بوده است.
 
رضایی عنوان کرد: سال 88 امتیاز پژوهشی دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی 24 هزار امتیاز بود که در همین سال امتیاز دانشگاه علوم پزشکی تهران 55 هزار بود در سال 89 رشد امتیاز ما 41 درصد ارتقاء پیدا کرد و به 34 امتیاز رسید. پیش بینی می شد که دانشگاه در سال 90 نتواند حتی به رشد سال قبل خود نیز برسد ولی باز رشد 40 درصدی تکرار شد و 53 درصد ظرفیت پژوهشی دانشگاه تهران را بدست آورد.
 
وی با بیان اینکه در سال 88/ 3 درصد فعالیت های پژوهشی مربوط به دانشجویان بود که در سال 89 به 7 درصد رسید که با افزایش فعالیت های پژوهشی این آمار به 15 درصد رسید.
 
رضایی تصریح کرد: علت این افزایش مقالات دانشجویی اصلاح آیین نامه ای بود که بر اساس آن یک مبلغی به عنوان حق التشویق به دانشجو و استاد داده شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: 10 درصد کل مقالات دانشگاه برگرفته از فعالیت های دانشجویان است که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، علوم ، پزشکی ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار