عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: به آقای احمدی‌نژاد که در ماه‌های پایانی عمر قانونی دولت دهم با طرح استراتژی پایان خوب و تمرکز روی کارهای عقب‌مانده، بدون ایجاد حواشی‌، همان طور که آرام و بدون حاشیه دولت هشتم را تحویل گرفتند، زمینه‌ انتقال آرام و منطقی را به رئیس جمهور بعدی فراهم آورد و خروجی صادقانه از میدان خدمت را در حافظه تاریخی مردم ترسیم کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "هادی شوشتری" نماینده قوچان و فاروج در نطق میان دستور خود در صحن علني چهارشنبه (18 اردیبهشت‌ماه) گفت: امروز در آستانه ورود به یکی از مقاطع مهم حیات سیاسی ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، یعنی انتخابات چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا و یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم كه بر اساس قانون اساسی، تعیین سیاست‌های کلی نظام بر عهده مقام معظم رهبری است و راهبرد کلی نظام، بر اساس تدابیر معظم‌له و مشارکت حداکثری شهروندان در فرآیند انتخابات است.

وی افزود: همه جریان‌های سياسي و نحله‌های فکری مندرج در چارچوب نظام و قانون اساسی و همه کسانی که دل در گرو نظام، مردم، انقلاب و توسعه ایران اسلامی دارند باید با توجه به نزدیک شدن انتخابات پیشرو حضوری فراگیر و مشارکتی حداکثری داشته باشند.

شوشتری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات تصریح کرد: انتخابات متعلق به همه جریان‌های سیاسی و حق و وظیفه همه آحاد مردم است که باید در تحقق آن تکلیف سیاسی، دینی، تاریخی و اجتماعی داشته باشیم.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: به آقای احمدی‌نژاد و هیئت وزیران توصیه می‌کنم که در ماه‌های پایانی عمر قانونی دولت دهم با طرح استراتژی پایان خوب و تمرکز روی کارهای عقب‌مانده، بدون ایجاد حواشی‌، همان طور که آرام و بدون حاشیه دولت هشتم را تحویل گرفتند، زمینه‌ انتقال آرام و منطقی را به رئیس جمهور بعدی فراهم آورد و خروجی صادقانه از میدان خدمت را در حافظه تاریخی مردم ترسیم کند و قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به او سپرده است را همچون امینی پارسا، فداکار و نگاه‌دار، آن را به منتخب پس از خود بسپارد.

وی افزود: نویسندگان و تدوین‌کنندگان قانون اساسی با اقتباس از آموزه‌های وحیانی و اختصاص یک فصل از قانون اساسی جایگاه شایسته‌ای را برای شوراهای شهر و روستا در نظر گرفته‌اند، انتخابات شهر و روستا فراگیرترین انتخابات کشور بوده که از نقاط صفر مرزی و از روستاهای دوردست تا مراکز شهرها و استان‌ها و تا قلب پایتخت را در بر می‌گیرد. که این خود سند افتخاری برای ایران در واگذاری اداره عمومی مناطق به مردم است.

شوشتری با تاکید بر اینکه هیئت‌های اجرایی و نظارتی باید در فرایند تشخیص صلاحیت به قانون اساسی عمل کنند تصریح کرد: در بررسی صلاحیت‌ها هیئت‌های اجرایی و نظارت از اعمال سلایق شخصی به جز انگیزه مقدس خودداری نموده و نباید فراتر و فروتر از قانون عمل کند تا در پایان شاهد جشن ملی و حماسه سیاسی در کشور خواهیم بود.

وی افزود: تمامی کاندیداها و گزینه‌هایی که توفیق حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری را پیدا می‌کنند چه به عنوان رجال مذهبی و چه به عنوان افرادی که متصف به سمت مدیر و مدبر و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی هستند انتظار می‌رود در فرایند رقابت‌ها، مناظرات و گفتگوها تقوای سیاسی را رعایت نمایند و برنامه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی خود را تشریح نمایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت اظهار داشت: کاندیداها باید ملاحظات و استانداردهای امنیتی، ملی را رعایت کنند که در این زمینه اصل نهم قانون اساسی تابلوی راهنمایی برای کاندیداهای انتخاباتی است چرا که بیان می‌دارد آزادی و استقلال، وحدت و تمامی ارضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیر است و هیچ فرد دیگری حق ندارد به نام آزادی و استقلال خدشه‌ای به استقلال و تمامیت ارضی ایران وارد نماید.

نماینده قوچان و فاروج در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخاباتی خود تذکراتی به مسئولین اجرایی کشور داد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شوشتری ، شهر ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار