نماينده مردم اسفراين با تاکيد بر لزوم رعايت اخلاق انتخاباتي از سوي کانديداي رياست جمهوري گفت: تکثر کانديداهاي اصولگرا قطعا منجر به شکست خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران هادي قوامي نماينده مردم اسفراين در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علني امروز (چهارشنبه 4 ارديبهشت ماه) با اشاره به اصول مترقي قانون اساسي کشورمان گفت: اگر زمينه تحقق اصول قانون اساسي فراهم شود قطعا آن انتظاري که مردم از انقلاب اسلامي در ابعاد مختلف دارند به بهترين شکل تحقق پيدا خواهد کرد و مي‌شود در دنيا از انقلاب اسلامي به عنوان يک الگوي ويژه نام برد.

قوامي در ادامه به اصل 49 قانون اساسي اشاره کرد و گفت: اصل 49 قانون اساسي تصريح دارد كه دولت موظف است ثروت‌هاي ناشي از ربا، غصب،‌ رشوه ، اختلاس ، قمار، سوءاستفاده از موقوفات، دايرکردن اماکن فساد، سرقت و ساير موارد غيرمشروع را گرفته و به صاحبان حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بيت‌المال بدهد، اين حکم بايد با رسيدگي و تعقيب شرعي به وسيله دولت اجرا شود.

نماينده مردم اسفراين ادامه داد: اتفاق ديگري که مد نظر بود تا در نظام اسلامي اين اصول مترقي اتفاق افتد درآمد ناشي از کار و تلاش است، بعد از 35 سال اگر بياييم و سال 91 و 92 را نگاه کنيم درمي‌يابيم اگر در شهريور سال 90 کسي 40 ميليون تومان در نظام بانکي ما که بايد نظام بانکي بدون ربا باشد سپرده گذاري مي‌کرد اين سپرده گذاري در قالب قعود اسلامي بايد به سمت فعاليت‌هاي توليدي کاناليزه مي‌شد تا هم زمينه توليد و اشتغال رشد پيدا کند و هم بيکاري و تورم کاهش پيدا کند. بانک به آن 20 درصد سود مي‌داد که اين سود بانکي با توجه به نرخ تورمي که براساس آمارهاي بانک مرکزي حداقل 30 درصد بوده است بيانگر چيست؟ بيانگر اين است که سپرده گذاري که بايد به عنوان يک ارزش تلقي کنيم جريمه شده است.

وي ادامه داد: اما اگر کسي در شهريور سال 90 اين 40 ميليون تومان را تبديل به دلار کرده بود که اين يک کار ضد ارزشي است و دلارها را در گوشه خانه‌اش گذاشته بود بعد از يک سال اين دلارها از 1200 تومان به بيش از 3 هزار و 500 تومان افزايش پيدا کرده؟ يعني يک کسي که يک کار ضد ارزشي انجام داده و در واقع به جريان توليد، اشتغال و ارزش‌هايي که بايد حاکم بر حوزه اقتصادي مي‌شد لطمه زده جريمه مي‌شد بعد از يک سال اين 40 ميليون تومان حداقل 120 ميليون تومان شده است.

قوامي تصريح کرد: ولي آن کسي که کار درست را انجام داده 10 درصد جريمه شده ، آيا اين آن تصويري است که در 35 سال قبل و براساس اصول مترقي براي جمهوري اسلامي تعيين کرده‌ايم، قطعا ما بايد به اين نکات توجه ويژه‌اي نشان دهيم که اين گونه نشود کساني که کاري که نبايد انجام دهند تشويق شوند و کساني که کاري بايد انجام دهند جريمه شوند.

وي با بيان اين که در سال 92 که به عنوان سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نام گذاري شده قرار گرفتيم و بايد زمينه‌ تحقق اين شعار فراهم شود، گفت: حماسه چيست؟ اگر ما به تعريف حماسه نگاه کنيم حماسه يک داستان منظوم و بلند است که ما در آن شخصيت و قهرمان ملي مي‌خواهيم،‌در صحنه حماسه سياسي آن قهرمان مردم هستند که اگر مشارکت حداکثري در 24 خرداد 92 شکل گيرد، اين شور و شوق هم سوخت موتور توسعه است و هم روغن موتور توسعه که حرکت را تسهيل مي‌کند، اما چگونه مي‌توانيم اين شور و شوق را به وجود بياوريم آيا با تخريب و اختلاف و سياه نمايي مي‌شود اين شور و شوق حداکثري را به تحقق رساند؟

قوامي ادامه داد: کساني مي‌خواهند وارد اين حماسه باشکوه شوند و اين پهلوان شخصيتش شکل بگيرد بدانند رقابت مبتني بر رفاقت است يعني هر کسي بايد از ارزش‌ها و ديدگاه‌هاي خود را بيان کند و برنامه خود را براي چهار سال آينده ترسيم کند نه اينکه بناي ديگران را خراب کند و از بناي ديگران براي خود مصالح بردارد چرا که اين خلاف اصول و ميثاقي است که مردم به خاطر آن جان و خون دادند لذا حماسه سياسي در اين شرايط محقق مي‌شود.

وي در خاتمه با اشاره به تکثر کانديداهاي اصولگرا گفت: تکثر نامزدهاي اصولگرا قطعا منجر به شکست خواهد شد.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار