نايب رئيس کميسيون کشاورزي با بيان اينکه حماسه اقتصادي به خروجي‌هاي حماسه سياسي گره خورده است، گفت: دولت آينده بايد برنامه‌هاي خود را براي کاناليزه‌کردن سرمايه‌هاي سرگردان به سمت توليد و اشتغال بيان كند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، صمد اسماعيل‌نيا نماينده مردم کاشمر، بردسکن و خليل آباد در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علني امروز (سه‌شنبه 3 ارديبهشت ماه) گفت: در سال "حماسه سياسي و حماسه اقتصادي" اولا بايد به واژه‌هايي که رهبر معظم انقلاب انتخاب کرده‌اند دقت کنيم چرا كه اگر بخواهيم بحث حماسه را معنا کنيم،‌ نياز به يک شجاعت مدبرانه و يک جسارت هوشمندانه داريم،‌ نياز به مديريتي از جنس جنگ داريم تا بتوانيم حماسه سياسي و حماسه اقتصادي را معني‌دار کنيم.

وي در ادامه افزود: با شور و حالي که مردم در مشارکت حداکثري در انتخابات خواهند داشت، خروجي حماسه سياسي منجر به انتخاب يک رئيس‌جمهور و شوراهاي اسلامي شايسته مي‌شود و اين رئيس‌جمهور شايسته نيز يک دولت شايسته را انتخاب مي‌کند که اين دولت شايسته بايد بتواند مشکل اقتصادي ما را حل کند، پس حماسه اقتصادي به خروجي‌هاي حماسه سياسي گره خورده است .

نايب رئيس کميسيون کشاورزي با بيان اينکه سرمايه سرگردان، "سرطان" اقتصاد ماست، گفت: 420 هزار ميليارد تومان سرمايه سرگردان در کشور داريم که بايد رئيس‌جمهور بگويد چند درصد آن را وارد حوزه توليد و چند درصد آن را وارد حوزه اشتغال خواهد کرد، چرا که اين سرمايه سرگردان سرطان اقتصاد ماست و يک بار به ارز حمله مي‌کند و بار ديگر به سکه و زمين.

اسماعيلي‌نيا ادامه داد: رئيس‌جمهور آينده بايد بگويد 108 ميليون تن توليدات کشاورزي در طي 4 سال را به لحاظ کمي، کيفي توليد سالم به لحاظ ارگانيکي به کجا خواهد رساند؟

وي در ادامه با بيان اينکه دستگاه‌هاي اجرايي و نظام اداري- بروکراسي ما کارمندان ما را در انزوا مي‌برد، گفت: علاوه بر اصلاح اين موضوع، نظام بانکي نيز بايد اصلاح شود چرا كه ما نمي‌توانيم تنها با شعار پيش برويم، اين نظام بايد متحول شود.

نايب رئيس کميسيون کشاورزي در خاتمه به بحث نرخ گندم اشاره کرد و گفت: پيشنهاد بنده و چند نفر از کارمندان نرخ بين 800 تا 900 تومان است اما دولت نگران افزايش نرخ نان است لذا قرار شد علي‌الحساب 650 تومان به کشاورزان داده شود تا نرخ واقعي تعيين گردد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار