نائب رئيس كميسيون انرژي گفت: سيستم بانكي ما شرعي نيست بلكه فقير را فقيرتر و غني‌ را غني‌تر مي‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ ناصر سوداني نماينده اهواز در نطق ميان دستور خود در صحن علني امروز (4 ارديبهشت) گفت: پذيرش مسئوليت حساس و مهم نمايندگي امر خطيري است كه بر اساس سوگند ياد شده هم بايد گفت و هم نگفت، هم بايد ديد و نگفت و از سويي بايد با بصيرت بهانه به دست دشمن نداد و از سوي ديگر به دليل نه گفتن و فرياد نزدن حق مردم را نبايد ضايع داشت غفلت مسئولان را نبايد خواسته و يا ناخواسته رها كرد.
 
وي در ادامه افزود: سخن از عزت انقلاب و تاثير آن در داخل و خارج است، انقلابي كه پنجره‌هاي اميد را به روي مستضعفان گشود و جرات ايستادن در برابر جباران و استكبار گران تزريق مي‌كند، بيداري اسلامي علي‌رغم ميل صهيونيست‌ها از نيل تا فرات را فراگرفته و جسارت فرياد را تا مرزهاي آمريكاي لاتين بيخ گوش شيطان بزرگ طنين انداز ساخته است.
 
وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب علي رغم همه دسيسه‌هاي و نيرنگ‌هاي  ابليسي  واجانب  و ندانم‌كاري و هوا پرستي خودي‌ها که گاهي درصد مصادره آرمان‌هاي بزرگ و خون‌هاي سترگ به نفع خويش و يا تفکرات ناپخته چه بسا حلقه‌هايي نهفته كنند،  کشتيباني‌ ماهرانه خود را در سخت‌ترين  طوفان‌ها و بحران‌ها به اثبات رساند.  
 
سوداني  اظهار داشت: چه بگويم و چه نگوييم به هر حال از اين نبايد گذشت که امروز سرزمين ايران را خداوند بزرگ ظرفي پاك براي ظروفي پاك براي مظروقي مقدس برگزيد  و از تلائم دين و ميهن و اسلام و ملت همبستگي جان و جسم، مردم سالاري ديني را در قالب جمهوري اسلامي ايران در جهان رقم زد تا الگو و اسوه شود.  
 
نايب رئيس كميسون انرژي تاكيد كرد: روند پيشرفت ، تعالي، عزت مداري و استقلال، شکوه بالندگي درهمه زمينه‌ها حلقه‌هاي مفقوده اي نيز وجود دارد اعمال سليقه‌ها و تناقض‌ها برتري دادن به اصول مبتني بر رابطه گرايي و رانت خواري و ... در ابعاد مختلف بايد نمود پيدا كند برخواسته از ديدگاه‌هاي شخصي و گاهي فدا کردن مصالح عمومي و گاهي تلف کردن بيت المال براي تداوم خويش، نه انقلاب و ارزش ها است
 
وي با تاكيد بر اين كه بايد چالش هاي موجود را آسيب‌شناسي كنيم، تصريح كرد: سيستم بانكي ما شرعي نيست بلكه فقير را فقيرتر و غني‌ را غني‌تر مي‌کند، چگونه بانک‌ها در بهترين نقاط  با زيباترين ساخت و ساز ها سربه فلک مي‌کشند؟ با کدامين پول به اين چنين عظمت رسديده اند با  بهره سي درصدي يا با مصادره اموال مردم و به اجرا درآوردن وثيقه‌هاي ملکي و ضبط آنها يا با به روز سياه نشاندن توليد كنندگان و صنعت گران ؟ آيا نظام درماني  برخوردار از ثبات است؟ بيماران کم درآمد بايد از غصه و درد با مرگ دست و پنجه نرم كنند.آيا در نظام كشاورزي ما  خدمت به کشاورز اصل است؟ يا به خدمت گرفتن كشاورز؟  
 
سوداني در پايان خاطر نشان كرد: محورکارها بايد ايمان و تقوا باشد و پرهيز از ظلم و فساد به معني اين است که اگر نشد درهاي آسمان بسته و بركات آن گرفته مي شود؛ درست است برخي از مردم که حتي با نان خالي سفره شان را پهن مي كند از اين يارانه مرتفع مي شوند اما آيا توزيع آن  بين همه درست است؟ به چه قيمتي 250 هزار تومان را شعار مي دهيد؟ 

انتهاي پيام/

برچسب ها: سودانی ، نطق ، غفلت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار