یک کارشناس فروش محصولات رایانه ای، گفت: Raid برای بالا بردن سرعت بکار می رود. بعضی ها برای افزایش سرعت رم یا سی پی یو خود از آن استفاده می کنند، در حالی که این افزایش حدی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


معراج هلشی گفت: سرعت اصلی کامپیوتر هارد آن هست. کامپیوتر باید توان این را داشته باشه که اطلاعات را با سرعت بالا به سی پی یو برساند که این کار توسط هارد صورت میگیرد لذا هرچه هارد سرعتش بیشتر باشد سرعت PC هم بیشتر می شود.

وی افزود: با استفاده از تکنولوژی RAID می توان سرعت هارد را تا دو برابر افزایش داد.

هلشی با اشاره به مزیتهای استفاده از این تکنولوژی، گفت: اولین مزیتش این است که کمبود سرعت هارد را که از بزرگترین مشکلات سرعت یک سیستم می باشد را تا حدودی برطرف میکند و شما را از خرید هاردهای اسکازی یا همان هاردهای سرعت بالا یا سری جدید که معرف به هاردهای SSD هستند را تاحد زیادی حل می کند.

وی ادامه داد: با آمدن Raid مشکل بالابردن سرعت هاردهای قبل از سال 2002 نیز حل شد.

این کارشناس فروش محصولات رایانه ای، گفت: برای ساخت RAID 0 اول سعی کنید دو تا هارد فرمت شده یا بهتر است دوتا هارد نو وصل کنید به سیستم و تا سیستم را روشن کردید بروید در بایوس مادربوردتان و در قسمت هارد گزینه IDE را به Raid تبدیل کنید، بعدش تغییرات را SAVE کنید و بیاید بیرون و در صفحه دوم مشکی رنگ می بینید که هاردهای شما را در حالتی دیگر شناسایی می شود شما در این صفحه می بینید تایپ شده که دو کلیدControl و I را بزنید وقتی زدید صفحه ای ساده ظاهرمی شود که 4 تا گزینه دارد یکی از آنها ساختن یا همان Create هست و دیگری پاک کردن یا Delete گزینه سوم Rest و گزینه چهارم خروج.

هلشی افزود: شما باید گزینه اول که همان Create است را بزنید و در صفحه ی بعدی که باز شد نامی برای این Raid بگذارید که سلیقه ای هست و بعد در همه جا هاردهای شما به این نام شناخته می شود. در ادامه نوع Raid را باید انتخاب کنید که شما 0 Raid را می خواهید و گزینه بعدیش چند حالت عددی هست که شما حتما روی 128K بگذارید، بخاطر اینکه سرعت بالاتری به شما بدهد و آخرین مرحله ساختن که از شما تاییدیه می خواهد و منظورش این است که هرچه اطلاعات دارید پاک می شود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، هارد ، کامپیوتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۳۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۳
البته صرفا انجام تنظیمات در بایوس کافی نیست بعد از اعمال تنظیمات و ریست کردن کامپیوتر باید کلید های ترکیبی( ctr+ حرف اول سازنده کنترلر rad )را زده تا بعد به صفحه مشکی مربوط به تنظیمات raid وارد شوید!