مشاور صنعتی اتاق بازرگانی خراسان رضوی عنوان کرد: در سال 2012 صادرات ایران به ترکیه بیش از یک میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، فرشید منوچهری در جلسه گروه همکاری های ایران و منطقه اژه در ترکیه، گفت: خراسان رضوی از استان‌های مهم کشور بوده و در سه بخش کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری برجسته می‌باشد.

وی با اشاره به رقم صادرات ایران به ترکیه تصریح کرد: حجم واردات ما نیز از این کشور در سال 2012 نسبت به سال قبل از آن رشدی 23 درصدی داشته و به رقم 3 میلیارد و 770 هزار دلار رسیده است، این موضوع نشان از جلب توجه تجار دو کشور به همکاری‌های مابین دارد.

وی افزود: در زمینه تولیدات صنایع غذایی و به خصوص تولید شکر از چغندر قند؛ دارای 10 کارخانه هستیم و بزرگ‌ترین تولید کننده شکر در کشور می‌باشیم، این جایگاه شامل تولید زیره و زعفران نیز می‌باشد.

وی به ذخایر معدنی استان اشاره کرد و گفت: 9/2 میلیارد تن ذخیره معدنی در استان مانند؛ فیروزه نیشابور که از قدیمی ترین و بهترین فیروزه های دنیاست، وجود دارد.

مشاور صنعتی اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: علاوه بر رتبه های بالای کشوری در زمینه زیره ،پنبه، چغندر و پسته در برخی اقلام چون زعفران مقام های جهانی نیز کسب کرده ایم.

وی اظهار کرد: خط ریلی از خراسان به آسیای میانه تا مسکو و چین، ارتباط با آب‌های گرم خلیج فارس و وجود جاده های ترانزیتی مشهد به کشورهای همسایه، مزیتی برای تجارت و بازرگانی است./س

 

 

برچسب ها: مشهد ، تولید ، زعفران ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.