مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ايران گفت: تا كنون 600 میلیون پروژه ریلی به صندوق توسعه ملی معرفي شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، عبدالعلی صاحب‌محمدی در جمع خبرنگاران و در حاشیه نخستین نمایشگاه بین‌الملل حمل‌ونقل صنایع ریلی ایران، درباره‌ی درخواست بخش ریلی کشور از صندوق توسعه ملی اظهار کرد: بخش ریلی بیش از 600 میلیون یورو پروژه تعریف و به صندوق توسعه ملی معرفی کرده است. از مجموع اين پروژه ها 300 تا 400 میلیون یورو به بانک‌های عامل معرفی شده است و امیدواریم با توجه به شرایط بانک‌ها که در حال حاضر خیلی خوب نیست مشکل واگذاری تسهیلات حل شود. 

صاحب‌محمدی تاکید کرد: امیدواریم در آینده منابع مالی مورد نیاز بخش ریلی تامین شود و به طور قطع امسال وضع بهتری در این زمینه خواهیم داشت. 

وي  با بیان این‌که رییس قطار مدیریت، اجرای مقررات و نظارت بر خدمات شرکت‌های مسافری و هم‌چنین برقراری ارتباط و تعامل مسیر‌های کنترل ترافیک و مجموعه پرسنل قطار‌ها را عهده‌دار است، گفت: در موارد بحران راه‌آهن پاسخ‌گوی تمام مسائل است، بنابراین باید افراد منتصب از سوی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در قطار باشد.

درباره‌ی تصمیم اخیر راه‌آهن مبنی بر انتصاب رییسان قطار از سوی راه‌آهن گفت: در این زمینه هیچ مشکل قانونی و اجرایی وجود ندارد.

وی افزود: در جلسه یکشنبه گذشته با شرکت‌های خصوصی مسافری در این باره صحبت شد و به ابهام جزئی آنها پاسخ داده شد.

صاحب‌محمدی افزود: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان سیاست‌گذار و لازم باید در مواردی تصمیم‌گیری کند.

وی با یادآوری وجود ستاد مدیریت بحران در تمامی استان‌های کشور اظهار کرد: این ستادهای در صورت بروز هر نوع واقعه با نماینده راه آهن سروکار دارند و فرامین تصمیم‌گیری شده برای رییس قطار لازم‌الاجراست و به گزارش‌های او استناد می‌شود.

صاحب محمدی ادامه داد: رییس قطار باید به ضابط قضایی تبدیل شود و ما به دنبال انجام کارهایی از این دست هستیم.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن با بیان این‌که اگر رییس قطار از سوی شرکت‌های مسافری بخش خصوصی مشخص شود به دلیل حقوق‌بگیر بودن آنها از شرکت برخی مسائل را گزارش نمی‌کند، گفت: ما هزینه‌ی انتصاب روسای قطارها را پرداختیم تا بتوانیم پاسخ‌گوی کیفیت و نیز اتفاقات احتمالی در قطار‌ها باشیم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار