سخنگوی کمیسیون تلفیق با بيان اينكه لايحه بودجه یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسي خواهد شد، گفت: موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها نیز در صحن علنی توسط نمایندگان تعیین و تکلیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران جعفر قادری نماینده شیراز و سخنگوی کميسیون تلفیق در نشست خبری خود که پيش از ظهر امروز (سه‌شنبه 17 اردیبهشت ماه) برگزار شد، آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق را تشریح کرد.

وی با بيان اينكه این کمیسیون در جلسه عصر روز گذشته پیشنهادات مطرح‌شده توسط اعضا را بررسی و برخی طرح‌ها را تصویب کرد، گفت: یکی از اين طرح‌ها طرح آبرسانی از دریای مازندران به فلات مرکزی کشور بود  که عنوان "مطالعه و اجرا" داشت که براي آن شصت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود اما براساس مصوبه کمیسیون تلفیق این طرح حذف شد چرا که تا مطالعات این طرح تمام نشده اجرای آن توجیهی نداد.

 قادری در ادامه اظهار داشت: بر اساس یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق، مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه صدور پروانه ساختمانی و هزینه انشعاب آب، برق و گاز در حد یک واحد مسکونی و برای یک بار منطبق با الگوی مصرف معاف شدند كه این میزان در تهران ،‌ کلانشهرها و سایر شهرهاي كشور متفاوت خواهد بود.

وی افزود: همچنین نحوه هزینه عوارضي كه از مصرف برق گرفته می‌شد، مشخص نبود بنابراین این کمسیون تصويب كرد تا اين مبلغ برای تولید برق تجدیدپذیر و پاک هزینه شود.

سخنگوی کمسیون تلفیق در ادامه به یک مصوبه مهم دیگر این کمسیون اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق ایثارگرانی که مایل باشند می‌توانند خدمات بیمه درمان تکمیلی خود را در همان سازمانی که مشغول به فعالیت هستند و یا از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران دريافت کنند.

وی افزود: پیش از این خدمات بیمه درمان تکمیلی ایثارگران تحت نظر سازمانی که در آن مشغول بودند، انجام مي‌شد و سازمان مذکور با توجیه نبود اعتبارات از  خدمات بیمه‌ای طفره می‌رفت ولی با این مصوبه ايثارگران می‌توانند از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات بیمه‌ای خود را پیگیری کنند.

قادری تصریح کرد: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، 20 میلیارد تومان از محل طرح‌های عمرانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به اعتبارات هزینه‌ای این سازمان منتقل شد.

وی افزود: بر اساس یکی دیگر از مصوبات این کمیسیون صندوق توسعه ملی می‌تواند سپرده ارزی خود را در بانک مرکزی نگهداری کند و كمیسیون تلفیق با توجه به شرایط تحریم مصوب کرد که سپرده‌گذاری منابع ارزی صندوق توسعه ملی در حساب‌های مرتبط بانک مرکزی درخارج از کشور هم میسر باشد.


نماینده شیراز تصریح کرد: با تصویب اعضای این کمیسیون ردیف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ردیف وزارت دادگستری منتقل و به قوه قضائیه نیز اجازه داده شد تا همانند دولت تا 10 درصد بودجه تملک دارایی‌های خود را جابه جا کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه اظهار داشت: بر اساس مصوبه این كميسيون به وزارت نیرو و سازمان آبخیزداری اجازه داده شد تا 10 درصد از منابع داخلی خود را جهت طرح‌های آبخیزداری و توسعه منابع آب هزینه کنند.

قادری در ادامه این نشست با بيان اينكه با مصوبه این کمیسیون دولت مکلف شد به گونه‌ای عمل کند تا زمینه انتقال آب از خارج از کشور تا 1392 فراهم شود، گفت: منابع این طرح هم از محل حمایت بخش خصوصی از طریق پیش فروش آب کمک دولت یا ارواق مشارکت پیش‌بینی شده است.

سخنگوي كميسيون تلفيق در ادامه تصریح کرد: پیش از این افرادی که تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری بودند فقط در روستا می‌توانستند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند ولی با مصوبه کمیسیون تلفیق  کلیه افرادی که حق عضویت بیمه روستایی را پرداخت کرده‌اند، می‌توانند در روستا ،‌ شهر یا استان‌هاي دیگر از مزایای این قانون استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در پایان نشست خبری اظهار داشت: در جلسه عصر امروز(سه‌شنبه) کمیسیون تلفیق پیشنهادات باقی‌مانده از لايحه بودجه و همچنين پیشنهادات کمیسیون حمايت از تولید ملی را بررسي كرده و احتمالا لایحه بودجه 1392 به اداره قوانین مجلس تحویل داده خواهد شد تا در جلسه یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسي شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بار دیگر به موضوع هدفمندسازی يارانه‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع در صحن علنی مجلس توسط نمایندگان تعیین تکلیف خواهد شد چرا که نظر کمیسیون تلفیق در اين زمينه همان نظر قبلی است.
انتهاي پيام/

برچسب ها: بودجه ، یارانه ، تلفیق ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار