در حال حاضر تمامي مشترکین تلفن‌همراه که از خط های دائمی همراه اول استفاده می‌کنند، چه آن‌هایی که در وضعیت عادی قرار دارند و چه آن‌هایی که خطشان قطع شده، در صورت داشتن بدهی بالای ۱۰۰ هزار ریال می‌توانند از طریق پرتال همراه اول و مراکز تلفن ثابت اقدام به تقسیط بدهی خود کنند، البته باید این افراد به این نکته هم توجه داشته باشند که تنها یک‌بار در سال امکان پرداخت اقساطی برای هر مشترک وجود دارد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در این مدت مشترک از نظر سقف مکالمه نیز با محدودیت مواجه خواهد بود و می‌تواند تا مبلغ 47هزار ریال برای تلفن‌های غیر از کد ۹۱۰ و مبلغ 17هزار ریال برای کد ۹۱۰ مکالمه کند. علاوه بر این برای جلوگیری از نقل و انتقال تا پایان اقساط راهکاری با عنوان قطع صوری تقسیط در نظر گرفته شده که البته ناگفته پیداست که پس از پرداخت آخرین قسط تمام این محدودیت‌ها برطرف شده و مشترک به شرایط عادی باز می‌گردد.

در این میان پس از قسط‌بندی بدهی کاربر، در صورتی که تلفن مشترک قطع شده باشد با پرداخت اولین قسط به صورت خودکار وصل خواهد شد.

البته پس از قسط‌بندی درصورت نپرداختن قسط برای اولین‌بار خط سه روز پس از سررسید قسط قطع خواهد شد. در این وضعیت اگر قسط مربوطه پرداخت شود خط بدون مراجعه حضوری پس از ۲۴ ساعت مجدداً وصل خواهد شد.

اما چنانچه مشترکی تا سر رسید قسط بعدی نیز به پرداخت اقساط و وصل خط خود اقدام نکند، سه روز پس از سررسید قسط موردنظر، خط مشترک « قطع تسویه حساب اقساط» می‌شود و در این شرایط مشترک از وضعیت تقسیط خارج شده و مانده بدهی اقساط مجدداً به صورتحساب وي برمی‌گردد. همچنین تمامي محدودیت‌های اعمال شده بابت تقسیط، حذف می شود و به وضعیت نرمال باز می‌گردد. در چنین شرایطی مشترک می‌تواند برای وصل خط خود به مراکز تلفن ثابت (مراکز استان‌ها) مراجعه و با پرداخت مبلغ بدهی کامل خط خود را مجددا فعال کند. مشترکان همراه اول می‌توانند با مراجعه به سایت این شرکت و مراکز تلفن ثابت نسبت به قسط‌بندی بدهی خود اقدام کنند.


برچسب ها: چگونه ، قبض ، موبایل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.