با همت مهندسان داخلي، اولين دستگاه پرس چرخ قطار خريداري شده از كشور فرانسه، در كارخانجات مكانيك شركت رجاء نصب و راه اندازي شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، قرارداد خريد اين دستگاه در سال 2008 با سرمايه گذاري 547 هزار و 940 يورو آغاز شد كه بعد از ورود اين دستگاه به كشور و فراهم كردن مقدمات و امكانات لازم براي نصب، با حضور مديرعامل شركت حمل و نقل ريلي رجاء راه‌ندازي شد.

كاربرد دستگاه پرس هيدروليك ويل‌ست براي بازسازي چرخ و محورهاي معيوب قطارهاي مسافري تا ظرفيت 400 تن بوده كه تا پيش از راه‌اندازي آن در شركت رجاء، اين عمليات در شركت ماشين سازي اراك انجام ‌مي‌شد.

در ادوار گذشته، سالانه حدود 583 عدد چرخ و محور براي پرس به شركت ماشين سازي اراك ارسال شده كه هزينه‌يي حدود يك ميليارد و 750 ميليون ريال در پي داشت، اما در سال 1391 نيز با افزايش هزينه‌ها، براي پرس هر چرخ و محور مبلغ 5 ميليون ريال هزينه پرداخت مي‌شد.

علاوه بر شركت ماشين سازي اراك، شركت مهران محور (بخش خصوصي) نيز عمليات‌هاي بازسازي كوچكتر را نيز با هزينه‌يي كمتر انجام مي‌داد.

در حال حاضر بالغ بر600 چرخ و محور در انتظار بازسازي مي باشد كه با وجود نصب اين دستگاه، سالانه رقم قابل توجهي در هزينه‌هاي شركت صرفه جويي مي‌شود./س
برچسب ها: قطار ، رجاء ، ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار