یک کارشناس امور راهبردی گفت: حضور حماسي مردم در روز انتخابات رياست جمهوري بار ديگر معادلات غرب را بر هم خواهد زد.

رضا طلایی‌نیک در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات وزیر دفاع آمریکا مبنی‌ بر اینکه بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران گزینه‌ نظامی علیه این کشور را به طور جدی دنبال خواهیم کرد، گفت: مواضع اخیر وزیر دفاع آمریکا نشانه بارز آسیب‌پذیری از حماسه انتخابات پرشور در ایران است.

وی افزود: انتخابات در ایران ماهیت اعتقادی، سیاسی و فرا ملی دارد، ملت ما در انتخابات آتی با اهداف داخلی و خارجی حضور حماسی خواهند داشت و همچون گذشته در حماسه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را غافلگیر خواهند کرد.

طلایی‌نیک تصریح کرد: موضع اخیر وزیر دفاع آمریکا، انگیزه مردم ایران برای حضور در انتخابات را افزایش خواهد داد و اظهارات هگل تنها با هدف روحیه دادن به صهیونیست‌های متزلزل مطرح شده است. چرا كه با تغییر معادلات منطقه و توانمندترشدن ایران گزینه نظامی آمریکا روند افول را طی می‌کند و تهدید نظامی علیه ایران نوعی‌خود زنی برای دشمنان محسوب می‌شود. 

وي با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران و کره شمالی دارای تسلیحات نظامی و هسته‌ای مشترک هستند مطرح كرد: متهم کردن ایران به سلاح هسته‌ای از دروغ‌های تبلیغاتی و سیاسی بوده چرا كه اين امربا وجود گزارش مکرر آژانس و اثبات صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران زمینه باور اتهامات آمریکا و صهیونیست‌ها در افکار عمومی و کانون‌های سیاسی جهان به شدت کاهش یافته است.  

اين كارشناس مسائل راهبردي خاطرنشان کرد: ایران با توانمندی‌های روبه رشد دفاعی و سیاسی نیازی به سلاح هسته‌ای برای غلبه بر دشمنان ندارد و دکترین دفاعی ایران با  اتکا به پشتوانه مردمی و توانمندی‌های دفاعی و حوزه نفوذ منطقه‌ای و بدون نیاز تسلیحات هسته‌ای مي‌باشد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: سیاست ، ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار