استاندار اصفهان: استفاده از تجهیزات لازم در حوزه پدافند غیر عامل، باید بعنوان یک سیاست دائمی و یک گفتمان فراگیر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، علیرضا ذاکراصفهانی در جلسه قرارگاه زیستی شفا که با حضور رئیس پدافند غیرعامل کشور و تعدادی از مدیران استان برگزار شد، تأکید کرد: اِعمال دستورالعمل ها و اجراي قوانين پدافند غير عامل به ويژه در حوزه تهديدات زيستي بايد به صورت يك گفتمان فراگير در جامعه نهادينه شود.

استاندار اصفهان افزود: با توجه به گستردگی و شرایط اقلیمی، ظرفیت های نظامی و علمی و شرایط ویژه اصفهان باید به صورت علمی و فنی در استان به موضوع پدافند غیرعامل پرداخته شود.

ذاکر اصفهانی در راستاي اعتلاي اين بخش تقدیر از فعالان و ارزیابی های سالیانه به شکل مستمر را تأثير گذار دانست و افزود: لازم است سازمان های بخش دولتی و حتی بخش خصوصی در این مورد تشویق و ترغیب شوند.

وي تصريح كرد: در صورتي كه این اقدامات انجام شود، در نظر گرفتن دستورالعمل ها و اجرای قوانین پدافند غیرعامل به صورت یک گفتمان فراگیر در جامعه نهادینه خواهد شد.

استاندار اصفهان اِعمال دستورالعمل هاي پدافند غير عامل را در مورد تهدیدات زیست محیطی و به طور خاص آب که 7 میلیون نفر در اصفهان و استان های همجوار از آن استفاده می کنند ضروري دانست.

وي خاطر نشان كرد: در بسیاری از کشورها، در فرودگاه‌ها از ورود مواد غذایی سایر کشورها، حتی با رعایت استانداردها، جلوگیری می شود و این نشان می دهد که مقابله با تهدیدات زیستی در سراسر جهان به خصوص کشورهای پیشرفته به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

ذاكر اصفهاني تأكيد كرد: جلسات قرارگاه های زیرمجموعه پدافند غیرعامل باید به شکل مستمر تشکیل شود و تبادل اطلاعات علمی و فنی بین استان ها و بین اجزای استان صورت پذیرد.

وي افزود: همچنین لازم است تبادلات علمی و فنی و اجرایی مابین مدیریت بحران استان و پدافند غیرعامل جهت اجراي بهتر دستورالعمل ها انجام گيرد.

استاندار اصفهان در پايان اظهار داشت: ضرورت دارد مسئولان قرارگاه مرکزی شفا و سازمان پدافند غیرعامل، در مورد طرح های بزرگ ملی که در استان ها به خصوص در استان اصفهان انجام می گیرد، نظارت لازم را داشته باشند./س

برچسب ها: اصفهان ، پدافند ، غیرعامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.