فوق تخصص بیماریهای گوارش گفت: تشخیص یبوست با تظاهرات بالینی کودک ممکن است و در صورت نبود بیماری زمینه ای مطالعات تشخیصی ضرورتی ندارد .

دکتر الهام طلاچیان، فوق تخصص بیماریهای گوارش و کبد ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اغلب پزشکان یبوست را بر اساس تظاهر بالینی کودک مانند اشکال در رفع مدفوع یا فقدان دفع برای یک تا سه روز ، شناخته و تشخیص می دهند گفت : معمولا مطالعات تشخیصی ضرورتی ندارد مگر آنکه شک به بیماری زمینه ای وجود داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه شرح حال ، اغلب در افتراق یبوست از بیماری هیروشپرونگ کمک می کند ادامه داد: اکثر کودکان مبتلا به بیماری هیروشپرونگ از بدو تولد یا کمی بعد از آن دچار مشکل می شوند .

این فوق تخصص بیماریهای گوارش و کبد ایران اظهار کرد: تشخیص افتراقی یبوست دوران کودکی گسترده است و خوشبختانه در اکثر مواردی که بیماری زمینه ای منجر به یبوست میگردد سایر نشانه های بیماری به تشخیص کمک می کند .

وی با بیان اینکه مهمترین بررسی رادیولوژیک ، رادیوگرافی ساده شکم است تصریح کرد : رادیوگرافی می تواند در رد یا تائید بیماری هیروشپرونگ کمک کننده باشد ./ح

برچسب ها: کودک ، یبوست ، شکم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار